Spreiding CO2


Stevywonderchild

Well-known member
Lid geworden
3 september 2018
Berichten
217
Hey hey,

Sinds vorige week zaterdag ben ik opnieuw begonnen met mijn bak en heb een paar vragen.

Mijn bak:
PH: rond 6/7 (moet nog buffervloeistof kopen om mijn ph meter te kalibreren dus heb teststrips).

FD10198C-1C98-4A85-A6E2-8E8612583C30.jpeg



Mijn CO2 diffuser staat recht tegenover mijn uitlaat, echter heb ik het idee dat de CO2 belletjes niet mooi door mijn aquarium heen gaan maar vooral op 1 plek blijft, wat kan ik hieraan doen? Daarnaast ontstaat er ook een soort schuim langs de randen en in het midden van mijn aquarium is dat onopgelost CO2?

Verder vraag ik me af of het standaard licht wat geleverd is voldoende “kracht” heeft om ervoor te zorgen dat de plantjes goed blijven groeien. Het betreft een 10w led-lampen waar verder geen specificaties beschikbaar voor zijn.

Gr
 
Je hebt het over dat de bak een weekje draait, dus neem ik aan dat alle apparatuur ook nieuw is, ik zou dat allemaal nog even wat laten indraaien voor dat je conclusies gaat trekken.
 
Hey ton,

Alles is al in gebruik geweest, de bak heb ik hiervoor gebruikt en vorige week leeggemaakt en opnieuw ingericht (alles erin was indd nieuw) het filter was ook al in gebruik. Tijdens mijn vorige inrichting aangezien je dat niet een aquascape kan noemen groeide de bodembedekkers ook al slecht. Moet zeggen dat ik toen vloeibare CO2 toevoegde en geen co2systeem had zoals nu.
Bedankt, dan wacht ik nog eventjes. Wel worden mijn montecarlo’s nu erg bruin en lijken ze te “verwelken”
 
De nieuwe planten kunnen gaan verglazen/doorzichtiger worden. Dat kan komen door 'omschakel-aanpassingen', vaak te zien bij planten die emers zijn gekweekt en submers worden geplant. Hoewel verglazing niet echt een groot probleem inhoud, kan verbruining/verrotting wél erg zijn. Echter dat is pas goed te zeggen bij nieuwe waterbladeren, dus submerse bladeren.

Met andere woorden, hou jouw planten goed in de gaten.
 

Terug
Bovenaan