Spring gevaar Copella, Copeina, Pyrrhulina soorten

Maapje

Well-known member
Lid geworden
10 oktober 2023
Berichten
271
Leeftijd
34
Hoi,

Ik zou graag een oppervlakte visje toevoegen aan mijn 350 L ZA bak. Bij Utaka kwamen ze met het idee van een Copella, copeina of pyrrhulina soort. Mooie visjes, maar ik vraag me af in hoeverre dit springers zijn? Ik heb een rimless bak met dekplaten erop, echter zijn er links en recht open stukjes ivm de planten die uit de bak groeien. Zie bijgevoegde foto’s.
Iemand ervaringen/ ideeën hierover?
 

Bijlagen

  • IMG_0091.jpeg
    IMG_0091.jpeg
    2.4 MB · Weergaven: 14
  • IMG_0093.jpeg
    IMG_0093.jpeg
    2.8 MB · Weergaven: 11
  • IMG_0092.jpeg
    IMG_0092.jpeg
    2.3 MB · Weergaven: 13
Voor zover ik weet, hebben oppervlaktevissen vooral de neiging te gaan springen als ze bedreigd worden of niet happy zijn. En dan kan het dus heel erg wisselen. Maar verder kan ik je ook niet helpen.
 
Ik lijst me aan bij Lysia, maar de openingen in je bak zijn erg klein, dus ik denk dat je wel heel veel pech moet hebben wil je daar een visje aan verliezen, maargoed, het kan natuurlijk gebeuren.

Je zou er eventueel nog een iets bossigere plant kunnen plaatsen, bijvoorbeeld een Spathiphyllum of een Nephrolepis, in de hoop dat dat die gaten wat meer afdekt, of nog een extra plant ernaast plaatsen. Ik
 
Of iets van zwart of ondoorzichtig net eromheen vouwen, dat rekt mee met de groei van de plant en dat verkleint de ontsnappingskans nog een eindje verder.
 
Ja top, bedankt voor jullie reacties en tips (y)
 
Terug
Bovenaan