Springers


R

Rohan

Guest
Vannacht zijn er 3 boraras maculata en een otto gesneuveld. 2 heb ik er buiten de bak teruggevonden. De overige zijn verdwenen. Ik vermoed dat ik de bak gister te vol heb aangevuld waardoor ze eruit konden springen. Iemand ervaring mee?
 
Ik ken dit fenomeen niet bij deze visjes maar goed het is wel een feit. Is het niet een idee om er iets van een afdekruit of net overheen te plaatsen dan?
 
Ja daar zat ik ook aan te denken. ff kijken of ik een plaatje op maat kan snijden. Zou er genoeg luchtcirculatieplaats vinden als ik 2 openingen maak voor de pomp en de verwarming?
 
Heb je voor de zekerheid je No2 gemeten?
 
Ja daar zat ik ook aan te denken. ff kijken of ik een plaatje op maat kan snijden. Zou er genoeg luchtcirculatieplaats vinden als ik 2 openingen maak voor de pomp en de verwarming?

Bij een gewone gesloten kap hen je in de regel ook alleen maar de openingen voor de filterbuizen dus dat zal denk ik wel goed moeten gaan.
Hoelang draait de bak want zoals Ton al aanhaalt kan het een no2 probleem zijn dat ze zijn gesprongen.
 
De bak draait 6 maanden. NO2 altijd rond de 0 gehad. Ik zal het vandaag laten testen in de winkel.
 
Normaliter zou dat dan wel goed moeten zijn maar testen kan nooit geen kwaad en let er dan op dat ze dit met druppels doen.
 
Zou ik een deksel kunnen maken van een acrylplaat? Zal de lichtdoorlaat voldoende zijn voor de planten.
 
Ja, hoor.
Zolang hij niet helemaal dof bekrast is voldoet het net zo goed als glas.
 
Ik heb acryl als dekruit, maar dat is helemaal kromgetrokken van het vocht en het is echt een dikke plaat. Kijk maar in mijn fotoalbum.
 
Ik heb acryl als dekruit, maar dat is helemaal kromgetrokken van het vocht en het is echt een dikke plaat. Kijk maar in mijn fotoalbum.

Hmm... misschien dan toch maar een glasplaatje op maat snijden. Ik vraag me alleen af hoe ik ronde uitsparingen er in kan maken voor de bedrading.
 
Rond zal moeilijk gaan. mar een halve cm kan je eerst snijden, dan uit knippen, met een tang.


Probeer dat eerst een paar keer op oud glas.
 
Ik zal vanmiddag de glasplaat bij de gamma halen en het maar proberen. Dank voor de hulp.
 
Desnoods in 2 stukken. is ook makkelijk uit te halen.
 
Ik heb op enkele nano s een afdekplaat van kunststof liggen maar die trekken niet krom. Wel wordt het door de jaren heen minder helder en zal het wat licht tegenhouden denk ik.
 
Even op internet kijken waar een glashandel zit bij je in de buurt, dan kan je deze zo laten maken naar je wensen.
 
Als het een flinke bak is dan is in delen of toch kunststof denk ik makkelijker en veiliger.
 
Het is maar een 35 liter dus glasplaat lijkt me mooier.
 
O ja dat is een nano zeg maar en dan kan dat prima hoor. Ik heb op 2 nano s van 30 liter ook een glazen plaat liggen.
 

Terug
Bovenaan