Wat is er nieuw

Sproeibuis Aquaflow 200 vervangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ItsBob
  • Startdatum Startdatum
I

ItsBob

Guest
Hi! Ik heb een SF 60 en vind die zwarte buis ontzettend lelijk. Hij komt ook tegen mijn hout aan.

Voordat ik zelf ga zoeken, is er al iemand die een korte buis heeft gemaakt van doorzichtig PVC of glas?

Zelf dacht ik aan dit kunstof http://www.besteljouwpvc.nl/12mm-10-16-bar

Bedankt!

Je kunt de spraybar er natuurlijk ook gewoon af laten 😀

Je kunt de spraybar er natuurlijk ook gewoon af laten 😀

Heb ik nu ook, maar ik heb nu het geluid van een doorlopende wc in mijn woonkamer 🙂 Ik kan niet nog meer water in de bak doen... Tips?

Heb ik nu ook, maar ik heb nu het geluid van een doorlopende wc in mijn woonkamer 🙂 Ik kan niet nog meer water in de bak doen... Tips?

De filter verder onder water zetten? Ik heb de uitlaat zelf nooit boven water staan

De filter verder onder water zetten? Ik heb de uitlaat zelf nooit boven water staan

Ik krijg hem niet lager. Vroeg me al af of de pomp wel ver genoeg in de behuizing zit.

Zo ziet het eruit nu

2016-11-17 16.33.47.jpg

Tja zo'n filterhuizen sloop ik er zelf altijd meteen uit dus daar kan ik je verder ook niet mee hebben. Kan me alleen niet voorstellen dat het de bedoeling is dat je de hele dag maar een waterval moet luisteren.

Zelf heb ik een spraybar van doorzichtig PVC. Dat kan dus wel, mist de gevoerde maten op je pomp passen. Hoewel, door verwarming met b.v. een Föhn kan je veel aanpassen. Je kunt het zien als je door mijn fotoalbum bladert.

Inderdaad! Een doorzichtige PVC pijp functionerend als spraybar. Omdat hij bijna de volle lengte van de bak bestrijkt heb ik een perfecte waterverdeling waardoor de voedingsstoffen keurig gedistribueerd worden.

Ah jij doet bacteriën in je filter? Ik dacht een kort pvc buisje te maken centimeter of vijf

Dat kan natuurlijk ook. Overigens ik "doe" geen bacteriën in mijn filter. Uiteraard zitten ze er wel in maar dat gaat vanzelf.

Ga ik voor pvc

Die glazen zijn mooi maar 50 euro....

Bedankt voor je advies!

Wow dat was net op tijd

Ik loop langs en zie een endler op de stroom van de pomp uit de bak springen

Meter naar beneden maar hij leeft. Phew!

Buis maar weer erop gedaan en water niveau iets verlaagt.

Heb je er dan geen dekglazen bij gekregen?
Die horen er namelijk wel bij.

Je kunt ook het inkepinkje in het filterhuis wat wegsnijden. zodat je filter wat kan zakken misschien?
Of gewoon het filterhuis eruit slopen, heb ik ook gedaan namelijk 😉

Heb je er dan geen dekglazen bij gekregen?
Die horen er namelijk wel bij.

Je kunt ook het inkepinkje in het filterhuis wat wegsnijden. zodat je filter wat kan zakken misschien?
Of gewoon het filterhuis eruit slopen, heb ik ook gedaan namelijk 😉

Ja heb ik wel, maar die vind ik lelijk en het spiderwood steekt erboven op een paar punten, vind ik mooier ook

Ik heb die buis nu weer terug, want op de stroming zonder buis in een hoek is gisteren 1 Endler eruit gesprongen... Mijn verlanglijstje is nog zo lang dat die glazen buis er komt maar wel wat later.

POmp er even uit, en sleuf dieper maken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan