Wat is er nieuw

sproeierbuis

• Onderwerp starter Onderwerp starter Schaive
  • Startdatum Startdatum
S

Schaive

Guest
Nu heb ik van mijn tetra ex 800 pomp de sproeierbuis kapot, zit een scheurtje in bij de aansluiting van het 1e deel naar het 2e deel.
Kan ik hier zelf een nieuwe sproeierbuis voor maken van hogedruk pvc?, dan kan ik hem eventueel ook gelijk over de hele lengte maken van de bak ipv de korte zijde.

Als je handig bent is dat zeer goed mogelijk, ik heb de mijne gemaakt van gewone pvc buis (electrabuis) ook werken de doorzichtige buizen goed.

ok, ja dat handig lukt wel. alleen even kijken als ik hem aan de lange zijde maak, hoe ik hem vast maak in mijn zelfgemaakte achterwand.

Met een RVS haakje o.i.d. ?

heb je hier zo voorbeelden van? heb zo niet een idee wat voor haken

Dan zit ik te denken aan een schroefoog welke je eventueel open buigt, je zal even in gamma of zo moeten gaan snuffelen.

maar is het beter in een 1 meter bak om het op de lange kant te maken, of kan het ook wel op de korte kant.
die kan ik namelijk met zuignappen vast maken

Dat ligt een beetje hoe je de stroming wilt hebben, een sproeibuis over de lange kant geeft een wat zachtere stroming maar wel over de hele breede constant, aan de zijkant geeft het meer stroming omdat de buis dan ook korter is, e.e.a. ligt aan je indeling en de behoefte welke je vissen hebben qua stroming.

ok, probeer ik eerst de korte zijde maar eens

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan