Staart antennebaarsje

hes91

Well-known member
Lid geworden
29 oktober 2020
Berichten
58
Hallo, 3 dagen geleden hebben we deze antennebaars opgehaald. Het valt me nu op dat hij een witte plek op z'n staart heeft, aan het begin. Op de foto's zie ik dat hij zo bij ons aan kwam. Iets om zorgen over te maken? Lijkt mij bijna schimmel oid, of ben ik hypochondrisch?

20210329_224330.jpg
 
Even vergrootglas erbij houden. Als het harig/wat achtig/dons achtig is dan is het een schimmeltje. Als dikke plak glibberig/slijmachtig is is het een stukje verdikte slijmhuid.

Volgens mij is dat visje erg moeilijk te houden. heeft volgens mij een speciaal aquarium nodig. Even zoek functie van forum gebruiken. Hier al vast een koppeling met reactie

 
Nee pluizig is het niet. Wellicht een bacterie?
 
Het is in elk geval een erg gevoelige vis die spijtig genoeg vaak geen lang leven is beschoren. Of dit iets is durf ik niet te zeggen maar hou het goed in de gaten.
Hier staat wat info over hoe je de vis moet houden:

 
Nee ik denk niet aan een bacterie. Een verdikte slijmhuid is vaak bij irritatie en/of beschadiging. Vis maakt dit zelf aan ter bescherming.
 
Zoals Jessicapilon al zegt: je mag blij zijn als je dit visje een maand in leven kan houden, deze soort is tenonder gegaan aan zijn eigen populariteit want daardoor worden ze enorm ver door gekweekt en staan de kweekbakken stijf van de antibiotica omdat ze anders al meteen omvallen
 
Ik weet dat ze gevoelig zijn. Heb enorm veel visjes geresearched voor we ze gingen halen, maar zo veel hebben wel ‘iets’ om op te letten (stip bij tetras, irido bij dwerggourami’s, dario dario raakt snel ondervoed, snorharen en red blotch bij corydoras, etc.). Daarom het risico maar genomen om dit te gaan proberen. PH is hoger dan ze willen, maar we werken met CO2 en een PH controller dus het is redelijk laag en stabiel. Ik hoop dat dat helpt. Dat ze het maar een maand volhouden klinkt wel extreem. Overigens is het witte er nu af en lijkt het meer een doorzichtig stukje. Misschien dus inderdaad een soort korstje zoals Michelle beschreef? Ik hoop in elk geval dat dit een teken is dat het de goede kant op gaat ipv verkeerde...
 
Terug
Bovenaan