Staat dit stevig genoeg?


Melkie

Well-known member
Lid geworden
5 april 2022
Berichten
189
Leeftijd
42
Daar ik begin te twijfelen over een stuk hout, graag jullie mening voordat er over een aantal weken vissen in gaan.
Het stuk hout (de boog) is waar ik een beetje over twijfel. Het stuk aan de linkerkant is niet zichtbaar maar is flink groot en best zwaar. Aan de achterkant steunt deze op een zwaar stuk maple leaf en aan de voorkant een stuk lava steen.
Dit staat als een huis, als je er een zetje tegen geeft momenteel valt die niet om c.q. geen beweging. Waar ik aan twijfel is de rechterkant, de poot die in het zand staat. Zoals te zien staat deze niet tussen stenen en wilde dit eigenlijk ook niet doen daar ik het niet erg mooi vindt.
De twijfel komt omdat er dadelijk corydoras inkomen en zie het al gebeuren dat die bij dat stuk gaan wroeten. Het geheel zal denk ik niet omvallen doordat het zwaarte punt van het hout aan de linkerkant zit maar zeker weten doe ik dit niet.
Zelf al een beetje aan het graven geweest en het hout bleef netjes staan maar ik ben geen groep corydoras :)
Iemand een idee hierbij?
Mocht ik het toch nog steviger willen maken, nog andere manieren behalve met stenen in te klemmen?
 

Bijlagen

  • DSC_1518.JPG
    DSC_1518.JPG
    366.1 KB · Weergaven: 86
Stuk PVC plaat, gaatje erin boren, met een RVS schroef tegen de onderkant van het hout schroeven en zo ingraven in het zand.
 
Even eruit halen, veilige secondelijm (Gorilla glue bijv.) tegen een steen en klaar.

Een andere optie is siliconenkit op de bodem en het uiteinde waar je je zorgen over maakt. Echter dan zal je wel het water eruit moeten halen.

Een minder ingrijpende oplossing is toch nog keien of een ander stuk hout toevoegen ter ondersteuning.
 
Ik zou ook zeggen bij twijfel een plaatje eronder lijmen of kitten maar ik denk dat het wel meevalt.
 
Bedankt voor de suggesties. Denk dat ik bij twijfel toch maar voor een paar kleine stenen ga aan de rechterkant. Hoeft niks tegen te houden maar meer ter voorkoming dat er vissen kunnen "graven"
Plaatje erover zou inderdaad ook een optie zijn, nog niet bedacht šŸ‘Š
 
Leuk stukje mos op de steen binden en binnenkort zie je geen steen meer.
 
Leuk stukje mos op de steen binden en binnenkort zie je geen steen meer.
Klopt en de andere steen, achter het hout, zit al mos opgebonden maar toch, het is een steen :ROFLMAO:
Vandaag nog meer staan graven maar kreeg geen beweging in het hout. Nu heb ik zelf nog nooit cory's gehad maar volgens mij zijn het geen gravers in de zin van kuilen graven.

Ideetjes genoeg weer opgedaan, bedankt iedereen (y)
 
Nee soms woelen ze een beetje maar ze graven niet je hele bodem om is mijn eigen ervaring.
Top, bedankt voor de bevestiging. Heb zelf staan graven dus ga de gok doen dat het goed gaat. Kan altijd nog aanpassen als ze de bak in gaan.
 
Zet er een bordje bij met de tekst "verboden om te graven";)
Nee zonder gekheid ik heb mijn Panda s hooguit wat zien woelen maar niet dusdanig dat het grind verplaatst werd.
 
Brilliant! ik ga serieus kijken voor zo'n bordje, beetje humor in je bak hebben :D
 

Terug
Bovenaan