Stabilisatiestrip Juwel Vision 180


A

AvDijk

Guest
Goedendag!

Ik heb laatst op marktplaats een Juwel Vision 180 gekocht, maar nou is de stabilisatiestrip niet meer in goede staat. Deze is duidelijk al een keer gebroken en toen geprobeerd te repareren met een ijzeren plaatje, die nu is verroest. Ik durf nu nog geen water in het aquarium te doen, omdat het lijkt alsof deze strip elk moment weer kapot kan gaan. Mijn vragen zijn nu:

- Ik kan voor 20 euro een stabilisatiestrip los bestellen, maar hoe bevestig ik deze het best?
- Hoe verwijder ik de kapotte strip? Deze lijkt geïntegreerd te zijn met de kap, in combinatie met kit aan de onderkant.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

20181009_124829.jpg
20181009_124712.jpg
20181009_124708.jpg
 
Metalenplaatje vervangen door een aluminiumplaatje, paar gaatjes in boren op de plek van waar de schroefjes moeten komen, zoals nu en op de zelfde manier bevestigen. Dan is het probleem naar mijn inziens ook opgelost.
 
Zo te zien heb je een type waar de stanilisatie strip niet los kan, dit was bij eerdere types wel.

Zoals hierboven al is geschreven gewoon het stripje vervangen, persoonlijk zou ik er een boven en een onder doen en dan met boutjes en moertjes vastzetten.
 
Ik vraag me af hoe ze dat ooit kapot hebben gekregen in het midden?
Is niet zo moeilijk hoor John wasbak met plantenafval/water er op doet wonderen :D
Vergeet niet dat dat plastic op den duur behoorlijk hard wordt knak is dan zo gebeurt
Als de Ts verstandig is eest een glas steun in lijmen
aqv22825.jpeg
dan oude strip verwijderen ben je gelijk van die plastic en metaal bende af en geen onderbroken verlichting meer in de bak:D
 
Bedankt voor se goede tips allemaal! Hier ga ik zeker wat mee doen
 
Is de bak verder nog wel oke? niet dat de vooruit vol met krassen zit bv want daar wordt je ook niet vrolijk van.
 
Ja de bak is zelf verder prima! Ik heb uiteindelijk de breuk dicht gekit en een aluminium plaatje erop gedaan. Nu zit het water erin dus wordt het wachten.
 

Terug
Bovenaan