staghorn? of toch gewoon baardalg?

K

koekiewim

Guest
Ik heb wat last van algen op mn planten, ik heb al verschillende foto's bekeken en ik kom er niet goed uit. welke alg heb ik nu en wat kan ik er best aan doen?
mn waterwaarden zijn:
no3 20
no2 0
gh 7
kh 6
ph 7
po4 1

mn licht brand zo 10u30 per dag. heb het vanaf morgen al min 1 uur gedaan, dus nu 9u30.
sinds dit weekend ben ik begonnen met co2 toe te voegen!

tussen de ruit en mn zand heb ik ook last van alg. deze heeft een blauwachtige groene kleur. is dit blauwalg?

857378koekiewim_0_82_img_20160112_200635091.jpg



553645koekiewim_0_82_img_20160112_200648595.jpg



732149koekiewim_0_82_img_20160112_200730561.jpg
 
Je hebt ze alle 2. En voor de blauwalg is een foto wel handig.
Je java varens hebben een zeer zwaar tekort aan een voedingselement, en zien er daarom zo slecht uit en komen er zoveel algen op.
Verwijder overal de bladeren waar algen op zitten, die zijn niet meer te redden.
Breng je licht terug naar 8h en stel je CO2 heel goed in, en blijf er dan af. Voor de rest gaat meer water verversen een goed idee zijn.
Als je CO2 gaat toedienen zal je waarschijnlijk ook meer voedingstoffen hoeven toedienen. Daar staat op het forum wel wat info over. Voeg je nu zelf al iets toe?
 
ik voeg momenteel 20 ml profito per week toe. ik heb sinds vorige week ook nog wat nitraat toegevoegd aangezien dit toen op 0 stond.(dit had ik gelezen op het forum).

ik zal mn licht vanaf morgen maar 8 uur laten branden. ik voegde voor ik co2 toevoegde ook nog elke morgend nog 4a5 ml easycarbo toe.
 
Ik heb weinig toe te voegen aan Backplay. Staat die Java niet in de grond?? Dat kan ik lastig zien namelijk.
Als je regelmatig veel licht van buiten op de bak krijgt dan is die blauwalg waarschijnlijk daar het gevolg van. Het voorste grind dan afzuigen en vervangen of goed uitwassen.
 
De javavaren is op een stuk hout gebonden hoor. Ik heb mn licht nu verminderd naar 8 uur en mn co2 staat op 28 bellen per minuut.nu afwachten ! Mn water wordt tussen de 10 en 14 dagen vernieuwd. De bak staat wel op een lichte plaats. Maar er schijnt nooit direct zonlicht in. Ik zal straks een foto van de mogelijke blauwalg trekken.
 
Dat zag ik niet goed maar dan is het prima hoor.
 
Terug
Bovenaan