Wat is er nieuw

stand filter pomp?

rikkertjacob

Well-known member
Lid geworden
6 april 2016
Berichten
87
goedeavond alle,

ik heb vandaag grind en planten en alles gehaald voor mijn bak en alles ge�nstaleerd nu heb ik alleen een discussie met mijn vader over de stand van de filter pomp. hij zegt tegen mij dat ik het boven water moeten hebben zodat ik extra zuurstof in mijn water krijg. ik zelf heb hem nu onder water gezet omdat ik denk dat het niks uitmaakt. wat denken jullie ervan? verder vraag ik me ook af hoe hard je de stroming van de pomp aan moet zetten iemand hier een tip over?

alvast bedankt
 
Het is wel handig om wat oppervlakte stroming te hebben, de circulatie zorgt inderdaad voor zuurstof. Ik zelf heb hem vlak onder het oppervlakte zodat er genoeg oppervlakte stroming is maar je het geluid niet teveel hoort.

Sommige vissen hebben het liefst veel stroming terwijl de andere dit liever niet hebben, je kunt dus het beste kijken wat je vissen wensen en het hierop een beetje aanpassen.
 
Er van uitgaande dat je over een buiten- dus een externe filter praat, die mag gerust bijvoorbeeld onder je bak staan. Wat de stroming betreft is het goed dat het water alle hoekjes in je bak bereikt. Hierdoor worden eventuele voeding stoffen ook op een juiste manier getransporteerd. Dus een goede watercirculatie is belangrijk. De planten mogen licht bewegen. Voor een interne filter; zie Ludger!

Groet,
Ben.
 
Ik heb het bij deze over een binnen filter
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan