Wat is er nieuw

Stand uitstroom Jewel Rekord 700

• Onderwerp starter Onderwerp starter Little-J
  • Startdatum Startdatum
L

Little-J

Guest
Hallo allemaal,

Het is me helaas nog niet duidelijk hoe de stand van mijn uitstroom geplaatst moet worden. Ik heb hem nu een enkele maanden naar boven staan. Zodat er stroming aan het wateropvlakte ontstaat.

Is het beter deze buis naar beneden te richten?

Mvg,
Little-J

Over het algemeen is de stroming met zulke filters het best als de uitstroom schuin omhoog richting de achterkant staat maar kan door de manier van inrichting ook afwijken natuurlijk.
Dan is het oppervlak wat in beweging en gaat de stroming mooi rond.

@Seabait; bedankt voor je reactie.

Ik heb sinds een paar dagen een enthousiaste ancistrus die met regelmaat de uitstroompijp van mijn aquarium binnen kruipt. Dit vind ik een enge gedachten. Kan de ancistrus hier door in de pomp geraken? Ondertussen heb ik dit opgelost door een visnetje kapot te knippen en dit hier over heen te monteren. Het ziet er een beetje crappy uit, maar het werkt (voor voorlopig).

20150204_165502.jpg

Inmiddels heb ik al een filterkorfje gekocht van JBL maar deze blijkt ook helaas niet te passen. Kan iemand mij adviseren hoe ik het uitstroompijpje aan kan passen zonder dat dit de uitstroom in het aquarium zwaar be-invloed en ik met een gerust hart mijn ancistrus kan laten rond zwemmen?

Alvast bedankt allemaal!

Mvg,
Little-J

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan