Wat is er nieuw

Standaard medicatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guppy101
  • Startdatum Startdatum
G

Guppy101

Guest
ik weet niet of deze vraag hier hoort, maar anders moet die maar verplaatst worden naar de juiste topic.

Welk medicatie zou je standaard in huis moeten hebben? Kwestie van snel te kunnen handelen als het nodig moest zijn.

Mijn visbestand
Voorlopig enkel maar Rasbora kubotai en poelslak.
In de toekomst garnalen en honinggoeramis

Groetjes

Ik zou zelf iets in huis nemen tegen schimmel, stip en parasieten. Hou er rekening mee dat juist garnalen vaak niet tegen medicatie kunnen.

Dat is zo Ton maar als je op zaterdagavond erachter komt dat ze iets hebben dan is het handig als je iets hebt staan. Hier kan ik anders ook niet voor maandag iets halen en dat is zonde van de tijd denk ik. Ik heb dus altijd de genoemde soorten in de kast staan😉

Opzich handig alleen als ik er een selecteer krijg ik het verhaal in Frans.
Vreemd, bij mij gewoon in het Nederlands.

Schermafdruk 2017-09-20 15.21.08.png

Bij mij is hij in het Nederlands. Bedankt ton voor de website. Is heel interessant.

Het is niet de bedoeling om hier een heel apotheek te hebben, maar enkel de meest courante medicatie. Zoals John zegt als er zaterdag avond iets gebeurd dan moet je al wachten tot maandag of in mijn geval dinsdag avond (lfs is dicht op maandag) eer je kan ingrijpen.

Bedankt voor de tips John.
Ik heb ook catappa bladeren besteld. Die zouden een antibacteriële functie hebben en ook de garnalen zouden er baat bij hebben. Iemand ervaring hiermee?

Ik heb ook catappa bladeren besteld. Die zouden een antibacteriële functie hebben en ook de garnalen zouden er baat bij hebben. Iemand ervaring hiermee?
Zie dit niet als een medicatie of geneesmiddel, maar het helpt voor de algehele gezondheid, denk aan slijmlaag op de vis, ook is vaak wat knoflook aan te raden, door het voer of in het filter.

Van Onlineaquariumspullen.nl:

Catappa bladeren (ook bekend als Ketapang-, Amandel-, Terminalia of zee-amandelboom bladeren), zijn afkomstig van de zee-amandelboom. Deze bladeren zijn van A kwaliteit.

Catappa bladeren zorgen voor een verlaging van de ph, hebben een antibacteriële werking, geven het aquarium eennatuurlijke uitstraling, versterken de kleuren van vissen en garnalen, zijn stress verlagend, en werken preventief tegen ziekten in het aquarium.

Garnalen en kreeften vinden de bladeren erg lekker, en de bladeren zijn daarom prima bijvoer. Veel kleine garnalen en kreeften verzamelen op het blad om er van te eten. De kleine dieren krijgen altijd voldoende voedsel binnen op deze manier.

Ok, merci voor den info. Moeten er veel bladeren in de bak? Ik heb een 54l bak en moet je die verwijderen na een tijd (als die zouden rotten ofzo)

Normaal zou ik die morgen moeten hebben. Was besteld van bij aquariumspullen.

En zijn er nog natuurlijke middelen die interessant zijn ter preventie?

Ok, merci voor den info. Moeten er veel bladeren in de bak? Ik heb een 54l bak en moet je die verwijderen na een tijd (als die zouden rotten ofzo)

Normaal zou ik die morgen moeten hebben.
Ligt aan de grote.
1 a 1'5 zou genoeg moeten zijn.

Van Onlineaquariumspullen.nl:

Catappa bladeren (ook bekend als Ketapang-, Amandel-, Terminalia of zee-amandelboom bladeren), zijn afkomstig van de zee-amandelboom. Deze bladeren zijn van A kwaliteit.

Catappa bladeren zorgen voor een verlaging van de ph, hebben een antibacteriële werking, geven het aquarium eennatuurlijke uitstraling, versterken de kleuren van vissen en garnalen, zijn stress verlagend, en werken preventief tegen ziekten in het aquarium.

Garnalen en kreeften vinden de bladeren erg lekker, en de bladeren zijn daarom prima bijvoer. Veel kleine garnalen en kreeften verzamelen op het blad om er van te eten. De kleine dieren krijgen altijd voldoende voedsel binnen op deze manier.

Als we het toch over natuurlijk hebben...

Ik zou een fles Voogle in huis halen. Is een natuurlijke antibioticum. En welke ziekte het ook mag wezen, je kunt hier dan gelijk mee starten. Het versterkt de vis.

Je kunt dan in de tussentijd opzoeken wat je echt nodig hebt. En misschien is Voogle al voldoende.

Ik lees even mee. Ik kwam hier van de week erachter dat er tetra's met schimmel/blaasjes waren. Veel gezocht en Omnipur besteld.
Als ik lees waar dat tegen is, dan is het dat misschien ook een basis middel?

Ik lees voorkomt huidinfecties. Is dit niet ook een van de vele preventieve middeltjes?

Komt op mij over als behandeling en niet ter voorkoming. Ik moet echter bekennen dat ik het momenteel gebruik omdat een aantal van mijn tetra's wat vreemde plekken hebben maar daar lijkt het weinig tegen te doen helaas. (denk dat ik hier morgen maar een nieuw topic over maak)

Hallo

Ik heb voogle aangeschaft en een middel tegen stip. Daarmee kan ik al voort denk ik. Bedankt voor de reacties 😉

Maar hopelijk worden mijn visjes niet ziek, (wat zo goed als onwaarschijnlijk is) en heb ik die middelen niet nodig.

Hallo

Ik heb voogle aangeschaft en een middel tegen stip. Daarmee kan ik al voort denk ik. Bedankt voor de reacties 😉

Maar hopelijk worden mijn visjes niet ziek, (wat zo goed als onwaarschijnlijk is) en heb ik die middelen niet nodig.
Waarom onwaarschijnlijk? Ik heb mijn 80 cm nu 4 jaar staan en nog geen ziekte gehad hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan