Wat is er nieuw

standaard meubel inkorten, kan dit??

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Leeftijd
30
Beste mede-leden,

Om de vraag lekker kort te houden: kan ik van een standaard meubel een stuk af (laten) zagen zonder dat deze zijn sterkte verliest.

De reden hierachter is simpel, ik wil mijn rekord 60 en superfish bak op 1 meubel zetten. Mijn superfish stond tot voor kort op mijn bureau, maar heb deze verplaatst door de aanschaf van een nieuwe pc. Deze staat nu op mijn bureau, waarbij ik de gok van elektronica en water naast elkaar niet aan wou gaan. Ook was er niet echt ruimte door het toevoegen van een tweede scherm.

Ik heb mijn superfish nu tijdelijk op een kastje naast mijn rekord staan en ik vind dit er eigenlijk wel leuk uitzien. Nu wil ik een standaardmeubel gebruiken, deels voor het gemak en deels voor de prijs.

Na wat op internet gekeken te hebben kwam ik bij deze meubels uit:
1) een meterkast van juwel voor de juwel rio 180
2) een meterkast van ferplast voor de Dubai serie

Waar zijn betere ervaringen mee en welke kan ik beter kiezen? De bedoeling is er om zo'n 10cm af te halen van de achterkant, in de breedte/diepte zeg maar

Mocht ik het uit gaan voeren, houd ik jullie natuurlijk up-to-date

Alvast bedankt voor het meedenken en reacties

Mochten er vragen oid zijn, stel ze gerust

Kan altijd.
Misschien moet je dan de dookjes om zetten(houten pennetjes.
En het blak gezaagde weer afplakken ,met folie.

zelf een meubel maken lijkt me een stuk goedkoper.....

Ik ben wel handig ja wat dat betreft, mijn huidige kast ook zelf gemaakt. Heb ook wel zitten twijfelen, maar dacht dat een standaard meubel goedkoper zou zijn. Mijn vraag was dan ook wat voorwerk met de vraag: kan heb �berhaupt? Ik wil dan idd nog even gaan kijken naar zelf maken, waar ik natuurlijk hout van mijn huidige kast mooi kan gebruiken. Ik ben hier dus al met al wss goedkoper uit :!

Qua uiterlijk twijfel ik ook nog: helemaal dicht zoals ik nu heb (foto hieronder) of open in het midden zoals de juwel en Dubai kast. Dit ziet er namelijk ook niet lelijk uit. Wat is dan praktischer?

Eigengemaakte kast rekord 600
987833_0_82_20140505_105238.jpg

Beide aquaria naast elkaar
294397_0_82_20140505_105720.jpg

Als je maar je techniek achter een deurtje kan wegwerken. Voor de rest gaat het erom wat jij mooier vind....
Misschien staat er trouwens ook wel een geschikte kast op marktplaats.....

goldie: dat was ook mijn grootste twijfelpunt, kan ik alles wegwerken achter 2 deurtjes. Het lukt nu ook, dus zou goed moeten komen.. Had ook al wel op mp gekeken, maar nog niet echt wat gevonden. Mss wat beter zoeken. Moet niet te ver rijden zijn natuurlijk, anders kost het me toch nog weer wat aan brandstof (al is de auto van mijn moeder 😀 )

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan