Wat is er nieuw

Start Garnalen Bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter andy
  • Startdatum Startdatum
A

andy

Guest
Hallo allemaal,

Ik wil graag een aparte bak gaan opstarten om garnalen in te gaan houden.
Nu zijn mij enkele dingen onduidelijk.
Ik heb een klein volglas bakje staan van 40x30 en 40 hoog.
Echter hier zit geen kap op en ook geen verlichting.

Is het noodzakelijk dat hier een kap op komt of kan ik hier ook alleen een lamp op zetten?

Ik wil het bakje redelijk vol planten met mos en snelgroeiers.
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt voor de reacties

Ik prefereer wel een kap hoor. Kijk voor je de bak inricht goed welke garnalen je wilt houden en vraag op welke waarden ze zijn gekweekt. Dan kun je bepalen welke bodem je nodig hebt.

Ok ja ik krijg de garnalen van een vriend van me hij weet zelf ook niet welke soort het is maar wel dat ze bij hem goed voortplanten. Het zijn wit doorzichtige garnalen. Hij komt ze vanmiddag brengen zal dan een foto maken. Ze gaan nu tijdelijk in mijn grote bak waarna ze omgezet worden.

Ze hebben bij hem gewoon in een aquarium gezeten waar enkel grind in ligt.

Wat is de reden dat jou voorkeur gaat naar een kap?

Garnalen willen nog welleens de bak uit kruipen. Vandaar dat er een kap word aangeraden. Waarschijnlijk zijn de garnalen (doozichtige) vuurgarnalen of mini-japonica garnalen. die kweken inderdaad goed

Zoals hierboven al wordt aangegeven kunnen ze weleens de bak uitgaan en dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen denk ik.

Je weet het van te voren niet, er zijn zat mensen met open garnalenbakkies die het nooit constateren, waar ze bij anderen massaal de bak uit kletteren 😉
De waterstand iets lager en voorkomen dat ze via bv. een stuk hout makkelijk de rand bereiken kan al schelen.
Maar er is altijd dat risico.
Als je geen kap/afdekplaat wilt zou je ook een horizontaal strookje plexiglas aan de randen kunnen kitten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan