zee aquarium van jan fokke


oke dan laat ik het wel even zo gewoon. Maar nu zag ik iets anders bij mijn gramma mu mijn vraag is dit stip.

20180124_191819.jpg
20180124_191817.jpg
20180124_191804.jpg
20180124_191757.jpg
20180124_191725.jpg
 
Ben geen expert maar ik zou het denken Jan. Ik heb 2 maal een van De Jong gehad en beiden waren geen succes al is het wel een mooi visje.
 
Nee de Gramma. De eerste was na 4 dagen dood en de 2e op dag 2 al. Toen ik ze kocht hadden ze ook apart gezeten volgens Frits bij de Jong omdat ze daar niet wilden eten. Pas toen dat op orde was zijn ze geleverd maar ja beiden hebben het niet overleefd. Verder had ik geen problemen met de andere bewoners dus ze zijn me denk ik niet echt gezond verkocht.
De tweede kreeg ik wel gratis natuurlijk als compensatie maar ja wat heb je aan die ellende.
 
ja je hebt er niks aan deze eet wel gewoon, en hoop wel dat die het gewoon overleefd.
 
Ziet er inderdaad uit als stip, vooral op de staart.
Dit hoeft niet echt een probleem te zijn, bij mij heb ik ook een keer stip gehad en dat heeft me geen enkele vis gekost. Nu gewoon zo min mogelijk aan de bak doen, dus zorg voor echte rust. Geen ramen schoonmaken, niet in de bak "rommelen" en zorg ervoor dat hij genoeg eet.
Zolang hij blijft eten komt het meestal wel goed. Voer desnoods nu wat vaker maar dan wel kleinere hoeveelheden en geef dan voer wat hij zeker eet.

En nogmaals, zorg voor rust in de bak, stress kan deze vis nu echt niet hebben.
 
ja oke dan doe ik niks met de bak alleen wat extra voeren en zondag wel gewoon water wisselen.
 
Een keertje de waterwissel overslaan is ook niet erg, daar zullen niet meteen de waardes door ontregelen.

Gramma Loretto zijn gelukkig sterke vissen.
 
oke dan sla ik dat wel een keer over, heb ook nog een fles halt paracites staan hier.
 
oke dan sla ik dat wel een keer over, heb ook nog een fles halt paracites staan hier.

Ikzelf zou eerder opteren voor een lage dosis easy life voogle , omdat dit de vrij snel de eetlust van je vis herstelt .
Daar heb je meer aan dan een parasiet te lijf te gaan .
Het zit je allemaal wel niet mee he .
 
lijkt nu al wel beter te gaan met het visje en nog een vitamine preparaat gehaald

20180125_144448.jpg
 
dit adviseerde ze me bij de lfs. wat ik wel weet voor volgende keer als ik het t oevoeg is dat ik de afschuimer een uur of 2 uit zet. die stroomde net al over.
 
het visje ziet er inderdaad alweer veel beter uit :thumbs:

Kan gezichtsbedrog zijn , want veel kans dat de cysten naar de bodem zijn vertrokken (en vermenigvuldigd) en als die weer uitkomen kan het steeds erger worden .
 
Kan gezichtsbedrog zijn , want veel kans dat de cysten naar de bodem zijn vertrokken (en vermenigvuldigd) en als die weer uitkomen kan het steeds erger worden .

Dit blijft dus in de bak sluimeren begrijp ik? Is witte stip niet altijd aanwezig in een bak?
 
Dit blijft dus in de bak sluimeren begrijp ik? Is witte stip niet altijd aanwezig in een bak?

Volgens mij heb ik dat inderdaad wel eens gelezen en dat vervolgens vooral verzwakte dieren er last van krijgen.
De komende periode (weet niet exact hoelang) zal de populatie extra groot zijn in de bak waarbij ze in de bodem zitten als het licht aan is en in het water als het licht uit is. Dat is ook de rede waarom sommige mensen een uv filter gebruiken en deze alleen gedurende de nacht aan hebben.

Dat er nu niet veel te zien is wil dus niet zeggen dat er geen gevaar meer is, dus ook nu de bak vooral veel rust geven en zorgen dat de vissen genoeg eten (zodat ze gezond worden en blijven).
 
Dat ze tijdens de nacht in de waterkolom zitten was me nog niet bekend. Dat verzwakte dieren er sneller last van hebben is ook wel logisch natuurlijk.
 
Oke dan zal ik nu gewoon voor rust zorgen en ze wat vaker eten geven. Of is een uvc aanschaffen ook verstandig of eerst nog niet nodig
 
oke dan doe ik dat niet. Visje leeft nog steeds :) De stip wordt al wat minder.
 
Stip is nog niet over en lijkt ook weer wat meer te worden. Het first defense spul wat ik heb kan ik maar 1 keer per waterwissel gebruiken staat er op. Heb ook nog oodonix.
20180131_191819.jpg
20180131_191815.jpg
20180131_193037.jpg
 
Ik denk dat alle middeltjes alleen lap midellen zijn, geef hem rust en voldoende voeding..
Eventueel uv op het systeem (het is nu voor deze vis al telaat, maar voor de toekomst een aanwinst) En kijk hoe dit gaat..
Dergelijke middeltjes heb ik nog nooit echt zien aanslaan
 
Ik heb er geen ervaring me maar wat ik heb gelezen is dat het niet goed is voor de koralen om zaken zoals dit toe te voegen.
 
oke ga ik wel eens kijken voor een passend uv systeem en kan het kwaad om te voeren als licht uit is (7 uur s morgens als ik naar werk ga)
 
Tja het is de vraag of ze het zien en vinden of dat het snel weg is zonder dat ze er iets aan hebben denk ik.
 

Terug
Bovenaan