zee aquarium van jan fokke


oke ja dan is het niet handig, maar zal in iedergeval voor een betaalbaar uv kijken
 
ben nu net weer thuis, hij leeft nog steeds hij eet ook nog gewoon maar heeft nog wel de stipjes op zijn lichaam
 
Ja klopt en zit te tweivelen om dan zondag wel weer een water wissel te doen of het nog een week uit te stellen, ben alleen bang dat dan de waarden allemaal te veel gaan zakken door 2 keer geen water wissel te doen.
 
Tja, dat is een goede vraag. Ik meet wekelijks de waarden maar ja niet alles testen we natuurlijk.
 
Ik meet het niet iedere week maar meer zo nu en dan (minimaal een keer per maand)
 
Moet zeggen dat in de oude bak er ook altijd weinig verschil was te meten hoor maar ja voor alle zekerheid heb ik dat als beginner maar wel gedaan dus.
 
nitraat moet je in de bak hebben voor de bacteriecultuur en ik zou de ca iets omhoog gooien naar 400-450.
 
ja ca ga ik nog verhogen. no3 is wel aanwezig want heb nog steeds alg wat groeit
 
ja ca ga ik nog verhogen. no3 is wel aanwezig want heb nog steeds alg wat groeit


Waarschijnlijk absorberen die alles gelijk. Ik heb tijdens de opstart steeds een geringe no3 gehad van max 5 en de groene algen gaan met een lage no3 wel dood na enige tijd. Po4 lag in die weken rond de 0,03.
 
Ja ik elke keer ik met 0,0 no3 maar wel alg. Net spul gehaal om mg om hoog te krijgen. en ca ook al toegevoegd.
 
Ja ik heb dat voor de mg van Colombo maar best prijzig. Je doet niet lang met een fles en de ca verhogen is veel goedkoper.
 
ik heb hier een pot van dsr mg+ is gewoon kristallen halve kilo kost 8 euro
 
Dat is dan goedkoper denk ik dan een fles van een halve liter van Colombo van rond de 10 euro. Om in een bak van 100 liter 10mg te verhogen kost je al 20ml. Dus als je met 50mg wil verhogen dan ben je al 100 ml kwijt en is de fles na 5x dus leeg.
 
Kon enkel hier destijds die flessen kopen en achteraf gebruik ik het nooit. In de oude bak zit de mg altijd rond de 1450.
 
nitraat moet je in de bak hebben voor de bacteriecultuur en ik zou de ca iets omhoog gooien naar 400-450.

Als het niet meetbaar is wil dat niet zeggen dat er een tekort is .
Kan wel , maar in de meeste gevallen zal dat niet zijn .
 
ik heb hier een pot van dsr mg+ is gewoon kristallen halve kilo kost 8 euro

Zo een potje gaat er bij mij in 1 keer door :oops:
Voor kleine bakken goed te doen , in mijn geval zoek ik toch wat verder dat het nog wat goedkoper kan .
 
ik weet niet hoe zuiver het is anders kijken voor food grade magnesium chloride kan je in zakken van max 25 kg kopen.
 
Om die dingen te meten hebben jullie daar een standaard grafiek voor of richtlijnen die je moet aanhouden? Of is dat ook afhankelijk van wat in je bak zit?
 
Van de week zat die nog onder de stip maar dit weekend is het aardig weer weg getrokken (kan ook meer voeren in het weekend)
 
ja hij is nog gewoon lekker actief, af en toe wel langs de rotsen schuren.
 
Af en toe schuren is wel normaal als hij stip heeft maar zolang hij lekker actief is en eten gaat blijkbaar ook goed, dan gaat het vast goed komen.
Het zou ook nog kunnen dat het lijkt op schuren maar dat het gewoon het natuurlijke gedrag is, in de natuur leven ze namelijk ook altijd tussen de stenen en zitten ze vaak ik kleine spleetjes en gaatjes. Daarbij hangen en zwemmen ze ook regelmatig recht, scheef, ondersteboven of verticaal.
 
ja ik kijk het gewoon rustig aan en plaats eerst nog geen nieuwe dieren.
 
20180204_120653.jpg
20180204_120704.jpg
20180204_120707.jpg
20180204_120711.jpg
20180204_120714.jpg
20180204_120718.jpg
20180204_120729.jpg
20180204_120751.jpg
20180204_120801.jpg
 
Ja wat ik gemeten heb was het 0,2 maar ik meet het volgende week nog even voor ik actie onderneem
 

Terug
Bovenaan