zee aquarium van jan fokke


wat zijn deze schijfjes eigenlijk.

20180220_200236.jpg
 
voer je ook diepvries voer als mysis of kril? Ik ben van mening dat zoutwater vissen dit echt nodig hebben naast goed vlokvoer/granulaat.

Ja idd , enkel droogvoer :juggle: dan vind ik het niet gek .

Mysis en krill is echt basis om te voeren ,doe daar nog artemia - kreefteneitjes - viseitjes erbij .
Koop geen blokjes , maar plakkaten , dat is mooi spul met weinig prut in .
 
oke zal wel binnen kort voor diepvries voer kijken.

Ik voer dagelijks een beetje spirulina vlokvoer (voor mijn dokter) en diepvriesvoer (wissel tussen mysis, kril, artemia en rode plankton) daarnaast geef ik 2x per week levend voer en regelmatig een stukje nori (ook speciaal voor de dokter).
 
Het kan vertekenen op de foto maar hij ziet er wel slecht uit nu, hopelijk sterkt hij weer snel aan.
Goed bezig met het voer, laat hem er maar goed van genieten :thumbs:
 
Ja hij hield zich afgelopen dagen ook best veel zich verborgen dus eerder hem ook niet echt gezien.
 
20180222_215250_001.jpg


En heb nu ook 5 gr rowaphos in mijn sump zitten. Dus hopen dat het snel het fosfaat wat naar beneden haalt. En is het normaal dat er best veel vuil af komt bij het spoelen eerst in osmose water.
 
Laatst bewerkt:
jan fokke zei:
En heb nu ook 5 gr rowaphos in mijn sump zitten. Dus hopen dat het snel het fosfaat wat naar beneden haalt. En is het normaal dat er best veel vuil af komt bij het spoelen eerst in osmose water.

ja klopt, komt een hoop stof vanaf, dat is ook de rede dat rowaphos niet te veel mag bewegen tijdens het gebruik.
 
ja we gaan het zien
en hoe vaak per dag diepvries voeren nu

ik zou het op 1x per dag houden. Je zou natuurlijk ook een blokje in 2 porties kunnen voeren (bijvoorbeeld met een uur er tussen) zo verminder je de kans dat je te veel voer, en er dus veel op de bodem blijft liggen, en zo is de kans groter dat het visje genoeg/meer binnen krijgt.

Meer dan 1 blokje lijkt me echt te veel voor jouw bezetting.
 
Oke 1 blokje is dat niet veel te veel. Vind met een kwart dat het al best veel in komt
Haha ja het is een sterk beestje :)
Fosfaat net gemeten en die is 0,06 dus dat is wel mooi met 5gr rowa in het filter.
Binnen kort nog wel even een hanna checker halen.
 
Oke 1 blokje is dat niet veel te veel. Vind met een kwart dat het al best veel in komt
Haha ja het is een sterk beestje :)
Fosfaat net gemeten en die is 0,06 dus dat is wel mooi met 5gr rowa in het filter.
Binnen kort nog wel even een hanna checker halen.

Daar kun je wel eens gelijk in hebben, dat het te veel is. Je moet het nu ook niet meteen gaan overdrijven :rolleyes:
Het zijn op dit moment totaal 2 visjes toch?

Een po4 van 0,06 is mooi, nu proberen het stabiel te houden.
 
Lijkt me dat je algen nu minder belangrijk zijn als je vis die je wil redden .
Ik zou zeker 4-5 keer per dag gaan voeren . bv. 's morgens een keer , een keer in de middag en 3 keer in de avond .
Dat je niet alles gebruikt wat je ontdooit , tja , gewoon weggooien .
1 keer per dag voeren , kan als je vissen goed vet zijn , maar voor een zieke veel te weinig .
 
ik heb het blokje in stukjes gesneden zodat ik niet alles hoef te ontdooien.
Door de week kan ik niet 4 tot 5 keer per dag diepvries voer geven inverband met werk
 
Bedoel je de borstelworm of de valonia?
Bij nader inzien zou het ook een brokkelster kunnen zijn maar dat is niet goed te zien op de foto.
 
idd gewoon laten zitten, ook deze dieren horen in een zee aquarium. Ik verwijder ze alleen als ze groter dan 15cm zijn.
 
Nou van harte met de worm en in mn oude heb ik er ook een van zo n 15 cm zitten en meneer laat zich niet uitvangen. Hier had hij de Duivelsklauw flink aangetast in een week tijd dus die had ik snel in de nieuwe bak gezet en deze is weer hersteld gelukkig. Ik zou hem uitvangen als je de kans krijgt maar ja dat is aan jou;).
 
Btw, ik had dus een fles gemaakt met een stuk slang erop om hem te vangen maar hij is zo slim om er niet in te kruipen en na enkele dagen heb ik de moed opgegeven en krijgt de nieuwe eigenaar van mn bakje hem er gratis bij:D:D
 

Terug
Bovenaan