zee aquarium van jan fokke


ja klopt
 
Ruitjespapier , een latje en een balpen en een database tussen mijn oren :D, ik heb geen apje nodig .
 
ja dat kan ook.

20180513_155149.jpg
 
Haha, ik vond excel al ouderwets ......
 
dan hou ik mer maar wijselijk stil ;)
 
Laatst bewerkt:
Met een ICT hier is dat wel verstandiger Jan:D:D. En je hebt nog 17 jaar te gaan voordat je 52 bent;)
 
Met een ICT hier is dat wel verstandiger Jan:D:D. En je hebt nog 17 jaar te gaan voordat je 52 bent;)

mm aan de toon en reactie heb ik een voorzichtig vermoeden dat die 17 jaar misschien niet helemaal klopt :S
 
20180516_213907.jpg


mischien dit weekendf eens kijken om er al een visje er bij te kunnen zetten en nog iets tegen de alg
 
en iets om de ramen te poetsen??? :sorry:


Leuk vooruitzicht, heb je al een idee wat voor visje je erbij wil?
 
denk weer chineese pijl visjes of gramma of zoon helemaal paarse gramma (weet zo naam niet van)
Ja bodem is mooi schoon nu laatst een bodem stofzuigertje gemaakt van oude fles en dit werkt zeer goed.
flap is op paar stenen zo goed als weg.
 
Ziet er inderdaad weer beter uit Jan. Die Pijlvis willen wij er ook bij hebben maar ja dan moet er eerst een net boven de bak komen.
 
Mooi dat je de strijd begin te winnen tegen de flap.

Die helemaal paarse Gramma achtige visjes kunnen volgens mij best agressief zijn en is daardoor waarschijnlijk niet een goede keuze voor een kleine bak.
 
En met de gewone Gramma hebben wij 2x een slechte ervaring gehad en die hebben beide keren nog geen 48 uur geleefd. Maar ja dat kan toeval zijn geweest.
 
Ik heb er 2 rondzwemmen zonder problemen. Hele mooie vissen.
 
de gramma heeft het bij mij redelijk lang geleef. Maar moet nog zien wat er bij zowiezo 2 pijl visjes maar wat verder...
 
Zijn 2 pijlvissen niet teveel in zo n bak dan? Ik dacht dat een beter was.
 
ja zijn beide heel erg mooi
 
de decora is wel mij favoriete pijlvis.
 
Ja die vindt ik ook het mooiste hoor en als het aan mij ligt nemen we daar 2 van bij de Nemo s.
 
ja zijn mooi
 
Nu een maand geleden op 14 april zijn mijn andere visjes overleden aan stip dus als het goed is nu een maand verder moet de bak stip vrij zijn of kan ik beter nog een week wachten om er nieuwe vissen in te zetten.
 
Volgens mij is witte stip altijd latent in je bak aanwezig. Maar als het al een maand is geleden dan zou het denk ik wel goed moeten gaan nu.
 
ik heb ooit gelezen dat stip inderdaad altijd aanwezig is maar dat na een uitbraak de syclus tot het zoeken naar een nieuwe "gastheer" 4 weken is. Een maand wachten zou dus goed moeten zijn.
 
ja dat van dat cystes een maand nodig hebben om nieuwe gast heer te vinden had ik ook gelezen
 
Je hebt wel een goed moment gekozen om een nieuwe vis aan te schaffen, ik lees net dat de komende week 25% korting is op alle levende haven in Leeuwarden.
 

Terug
Bovenaan