zee aquarium van jan fokke


ja klopt alleen dat bericht las ik pas s'avonds en was er 's middags al geweest en toen leuk visje gehaald. Een lipvisje.
 
Dat is jammer maar wel een leuke nieuwe vis erbij, dat vraagt om een foto!

Welke lipvis is het geworden?
 
20180518_134519.jpg
 
Leuke vis al lijkt ie nog wat schichtig verstopt te zitten maar ja dat went denk ik wel snel.
 
ja zit nog wat verstopt, eerste wat die deed toen die in de bak kwam ging die het hol van mijn pistool garnaal in. Nu heeft die een beschadigd oog. Hopelijk trekt dit nog bij
 
Hoe gaat het met de temp daar? Hier komt ie niet boven de 25.5 tot nu toe gelukkig maar heb 2 fans klaarliggen voor als het moet.

Heb je die zelf gestekt Jan en hoe heb je dat gedaan met die 2 componenten? Of gelijmd?
 
Temp met fan er op is die 25 zonder de fan liep temp op naar 27.
Nee heb ik zo gekocht maar wou ze op rots vast maken maar tot 3 keer niet gelukt met 2 componenten spul en daarna met lijm ook niet wat resulteerde is dat mijn vingers er onder zaten.

Toen hem maar tijdelijk in het zand gezet en morgen weer eens proberen
 
Ja dat lijm is troep hoor en ik herken het gelijk.
 
Ja maar heb hem nu wel op zijn plaats. Alleen volgens mij heeft lipvisje het niet overleefd of hij moet zich al langere tijd zich zeer goed verstopt hebben.
 
Denk je dat dit door de lijm komt dan? Ik heb het ook wel gebruikt maar geen uitval gehad.
 
Nee uitval is niet gekomen door de lijm, lipvisje toen ik hem er in deed had die meteen kennis gemaakt met mijn pistool garnaal en denk dat doordat zijn oog beschadigd is geraakt later niet zag aankomen en hem fataal is geworden of hij is een hele goede verstopper
 
Ja dat is ook zo en dat is balen zeg met zo n garnaal.
 
tja maar is ook wel mooie garnaal
 
Het wil maar niet meezitten met de dieren in je bakje, balen hoor.

De waterwaardes zien er prima uit al mag de temperatuur wel iets omlaag maar dat is natuurlijk lastig om goed te houden tijdens een week als deze.
 
Nee zit niet mee met de visjes, straks bakje weer even schoonmaken en water wissel doen
 
Ja klopt staat er nog mooi bij
 
Nou positief blijven Jan. Het oogt veel beter dan het was hoor.
 
Ja maar er voor wel de hele bodem en alles afgezogen om het flap te verwijderen
 
ja was er vanaf maar door de warmte van de laatste tijd was het weer komen opzetten
 
Ook op andere fora en Facebook lees ik de laatste paar weken veel mensen met hardnekkige flap in hun bak, de hogere temperaturen lijken ook invloed te hebben hierop.
 
Gegarandeerd de temperatuur die de druppel is inderdaad. Investeren in een koeler is nogal wat, maar als je eenmaal de knoop doorhakt ben je jezelf elke dag dankbaar.
 
Zonder koeler is het hier 27 graden maar ik heb 3 fans van Alieexpres erop en dan komt de temp op 25 graden uit en daarvoor betaal je echt geen hoofdprijs.
 

Terug
Bovenaan