zee aquarium van jan fokke


Nee, ik moet er 1 druppel indoen en dan wordt hij blauw en dan drup voor drup tot de omslag naar geel gerealiseerd is. Dan heb je bij bv 7 druppels een kh van 7 dus. Dit is de kh test die in zo n box van 5 testen zit.
 
20171006_083759.jpg
20171006_095402.jpg
Vanmorgen toen ik in mijn aquarium keek kroop er een beest van een 2 cm over mijn raam, dus eens even opgezocht wat het was aan de hand van deze site https://www.lionfishlair.com/hitchhikers-guide/

Blijkt dat ik een stomatella in mijn aquarium heb zitten
 
Wat een griezel zeg:D:D:sorry:. Maar ja, toch leuk dat zoiets met het steen is meegekomen en de algen zijn al veel minder zie ik.
 
Met levend steen krijg je van alles mee. Wij hadden kleine zeesterretjes en kokerwormen en een andere rare worm die het gelukkig niet heft gered.
Dat hoort bij levendsteen:D:D
 
Nee maar ja zoals die glasanemonen die had ik liever niet gehad maar ja je krijgt het er gratis bij:D:D
 
haha ja dat heb ik met mijn mooie groene algen (ga het straks nog missen als het weg is)
 
Ik wil vandaag de zand bodem er in gaan doen maar even een vraagje het zand moet nog gespoeld worden en doe je dit met osmose water of kraan water of zoutwater.
 
Ik heb het destijds onder de gewone kraan gespoeld maar als je osmose hebt staan zou ik dat doen. Het restant aan kraanwater in de bodem kan toch wel enig effect anders hebben op de waarden. Toen ik de bodem inbracht zaten er geen bewoners of koralen in nog namelijk.
 
Ik spoel het zand gewoon af met kraanwater, dat kleine beetje water wat mee komt in je bak zal niet zo'n grote invloed hebben. Als je toch twijfel kun je het zand altijd achteraf een keer met osmose naspoelen.
 
volgende keer de eerste visjes er in
al heel leuk paars visje koppeltje gezien
 
Wel goed uitzoeken of die in een "kleine" bak passen hoor. Er is niet heel erg veel voor een klein bakje heb ik gemerkt behalve wat keus in Gobie s dan. Christian heeft misschien wel een goede tip nog.
 
Had nog een vraagje, hoe zet je eigenlijk de koralen vast aan ht levende steen in aquarium want neem aan dat je ze niet laat zitten op de steentjes waar op je ze koopt.
 
nee nog niet eerst wat elastiekjes halen voor de xenia paddestoel laat ik eerst zo nog even of plak ik met steen en al vast
 
Ik ben benieuwd hoe je die gaat doen want ik heb hier de Duivelsklauw wel op de steen laten zitten waar hij al opzat.
 
ik had hem nu ook op de steen laten zitten en steen proberen met rif constructie kit vast te plakken maar dat ging niet heel erg goed (xenia wou wel vast plakken)
 

Terug
Bovenaan