Wat is er nieuw

Starten hardscape

Steefnew

Active member
Lid geworden
22 april 2025
Leeftijd
37
Een maandje geleden hier weer aangemeld. Na jaren lang uit de hobby te zijn geweest nu weer starten.

Na veel wikken en wegen heb ik voor n super prijs een Dennerle 60 cube op de kop getikt en een mooie kast gevonden.
Dankzij dpd kwam de prachtige kast aan met kapotte hoeken op de planken omdat de bezorger voorzichtigheid niet nodig vond 🙄
Na klacht zou webshop nieuwe sturen, maar omdat uit Frankrijk kwam weer 1,5 week verder.
Maar hij staat! M’n bak en kast, vandaag achterkant zwart gemaakt en op zolder stenen en hout opgezocht van m’n oude aquaria

Nou komt het, de hardscape eerst vorm geven. Ik ben zo slecht in keuzes maken, een pietje precies met een beetje ocd maakt in inrichten niet makkelijk😂😂

Maar over een week heb ik hopelijk beslist wat waar moet liggen hahaha

Wel moet ik nog een heater zoeken en wat grind vinden voor een pad te maken op het zwarte bodem grind
Iemand bekend met Dennerle constant heaters? Die mooie zwarte platte dingen??

Bijlagen

• IMG_7799.jpeg
    IMG_7799.jpeg
    3.1 MB · Weergaven: 46
  • IMG_7807.jpeg
    IMG_7807.jpeg
    3.1 MB · Weergaven: 51
Als je het lastig vind om een 'goede' hardscape te maken
zou je een scapebox van hout kunnen maken en ga daar experimenteren met de opbouw van de hardscape. Dan blijft je glazen bak vrij van krassen. beschadigingen als je telkens overnieuw gaat opbouwen omdat je niet tevreden bent

Kwaliteit van dennerle is altijd betrouwbaar. De zwarte platte heaters zijn wel een uitkomst, je kunt ze overal plaatsen omdat ze zo klein zijn en vallen niet zo op door de kleur. Dat is een beter gezicht dan een glazen staaf van 28cm in zo'n klein bakje.

Welk filter en welk licht ga je gebruiken?

Als je een vaste waarde van 25° wil lijkt me het een prima oplossing. Maar vaak is dat toch wat hoger als nodig of wat ideaal is.

Als je een vaste waarde van 25° wil lijkt me het een prima oplossing. Maar vaak is dat toch wat hoger als nodig of wat ideaal is.
ja ik twijfel dus een beetje omdat het vaste waarde is ja, voorlopig komen er alleen garnalen in, maar die zitten juist iets onder de 25,…..

Als je het lastig vind om een 'goede' hardscape te maken
zou je een scapebox van hout kunnen maken en ga daar experimenteren met de opbouw van de hardscape. Dan blijft je glazen bak vrij van krassen. beschadigingen als je telkens overnieuw gaat opbouwen omdat je niet tevreden bent

Kwaliteit van dennerle is altijd betrouwbaar. De zwarte platte heaters zijn wel een uitkomst, je kunt ze overal plaatsen omdat ze zo klein zijn en vallen niet zo op door de kleur. Dat is een beter gezicht dan een glazen staaf van 28cm in zo'n klein bakje.

Welk filter en welk licht ga je gebruiken?
Ja goed idee inderdaad! Ik heb van de verpakking die er omheen zat het karton als scapebox nu ja, zodat ik de grote goed kan zien.

Ja het zijn prachtige heaters, maar ik twijfel omdat de temperatuur niet verstelbaar is,… dus ik denk dat ik toch naar n alternatief moet kijken die hopelijk niet zo opvalt.

Verlichting is de chihiros c361 van dennerle
En filter het hoekfilter 60, (met n babyprotect voor de garnaaltjes)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan