Starten met co2


P

Peter76

Guest
Hallo iedereen,
Ik ga ook starten met co2.
Ben net in dranken centrale gaan vragen voor co2 fles info.
Werd mij verteld,aankoop (huur) Is 120€ eenmaal +23€ voor vulling=143€ eerste maal voor fles van 10kg,als fles leeg Is, Is het maar 23€/10kg (wissel fles).
Dus dat valt goed mee denken ik (al weet ik nog niet hoe lang ik er mee ga toekomen).
Wat Is nog zeker nodig om te kunnen opstarten???
 
Ik ben dit tegen gekomen,is dit iets? Is in een winkel hier in de buurt
20170215_154335.jpg
 
Dat Is geen bio setje,
Zit,
-co2 fles van 500gr
-drukverlager met twee manometers
-magneet ventiel
-reactor met ingebouwde bellen teller
-terugslag klep
-aansluitslang
-continu tester
-adapter voor verwissel bare flessen
Mooi toch.
Alleen de fles word vervangen Door 1 van 10kg als ze leeg Is.
 
Nee dat is ook geen bio co2 maar daaarom liet ik het ook zien want een fles van 2 kilo vullen is vrij goedkoop en het is stabieler dus. Ik heb vroeger ook bio co2 gebruikt maar echte co2 uit drukflessen vindt ik veel fijner.
 
Denk het ook ja,nog niet met bio gestart,is niet zo evenwichtig denk ik. Daarom ineens met co2 flessen starten.
 
Vandaag mijn een co2 systeem gekocht degene die ik eerder heb vernoemd. Nu ga ik er maandag mee starten en is mijn vraag; hoe start ik ermee,ben niet thuis op gebied van co2. Wil het beste voor mijn bak en zeker de inhoud ervan. Hopelijk willen jullie mij er bij helpen,zodanig ik niets verkeerd doe. Alvast bedankt
 
Als je de continutester goed in de gaten houdt dan kan je makkelijk zien of er wel of niet voldoende co2 in je bak aanwezig is. De hoeveelheid co2 hangt af van de behoefte van je planten en de hoeveelheid planten. En natuurlijk van de waarden van je kraanwater want bij een hoge kh is er meer co2 nodig.
 
Ja hoor dat zou zo kunnen afhankelijk van de manier van co2 oplossen, oppervlakte beweging en grote van de bak.
 
Bak van 120cm (240l). Uitstroom vanaf zijruit tot zijruit en uitstroom co2 op achterkant aan uitstroom bijna op bodem
 
Met co2 ook even goed planten voeding toevoegen? En de verversing van water blijft ook hetzelfde of veranderd er een of ander met dit systeem?
 
Je kan gewoon doorgaan met normale micro en macro plantvoeding en waterwissels.
Wel scherp blijven dat je planten geen tekorten krijgen afhankelijk van je bemestingsmethode.
 
Hoe doen jullie dat en met wat? Ik heb hier easy carbo staan voor dagelijks, profito voor wekelijks en heb flora carbo staan voor wekelijks.wat is het beste?
 
Mijn twee in een diffusor zit s morgens vol water,ik heb dat terug half leeg gemaakt. Is dat normaal?
 
Daar zitten ook sporen in lees ik dus dat zal goed zijn al ken ik het niet. Op zich zal alleen carbo met co2 niet nodig zijn .
 
Mijn twee in een diffusor probleem had ik ook nog graag opgelost. Hij zit s morgens vol water,moet ik die iederen dag half leeg maken?
 
Dan moet er iets anders komen in plaats waar ik geen omkijken naar heb. Iemand een goede tip?
 
Ja maar dat macheerd niet als diffusor vol water zit hè.
1487606865967-1177715609.jpg
 
Mijn twee in een diffusor probleem had ik ook nog graag opgelost. Hij zit s morgens vol water,moet ik die iederen dag half leeg maken?
Wanneer de CO2 terug opstart duwt de CO2 de diffuser terug half leeg hoor...
Dus gewoon laten zitten dat water en dat regelt zichzelf.
Indien het niet op gang zou komen is je werkdruk te laag
 

Terug
Bovenaan