Starten met co2


Mijn werkdruk is 1 bar,s morgens staat de druk meter (klok) bijna klokje rond. Voorbij de 6 bar. Kan dat kwaad of is dat op te lossen. Heb een pro flora direct en nog een extra terug slag klep tussen slang zitten.

20170310_152919.jpg
 
Vreemd. Bij alle meters loopt de druk wel iets op, na het sluiten van het magneetventiel. Maar dat is hooguit 0,5 bar.

Maar 6 bar is erg veel. Als je magneetveniel opent, kan je slang zelfs knappen door de drukstoot.
 
Met de druppel test kan je ph niet zo nauwkeurig meter.(na de komma) Maar ik meet ph=6.5 en de kh=5 kom ik uit op een co2 gehalte van 46,7 wat te hoog blijkt te zijn volgens tabel. Mijn dropchecker is groen,niet licht en donker groen. En vissen doen normaal. Co2 toevoer zit ik op 110 bpm ongeveer op 240l water met jbl proflora direct. Best zo laten of op dropchecker te werk gaan en nog wat extra bellen per minuut bijgeven
 
Correctie,zit op 128 bpm
 
Heb toch mijn twijfels bij zo een externe atomizer,werkt bij mij niet zoals het moet vrees ik. Kan het zijn dat spray bar te lang Is (110cm)? Dat co2 bij de eerste gaatjes van spray bar al weg Is, en niet verdeeld uit volledige lengte spray bar? In begin van spray bar zie ik kleine bubbels op einde niets te zien. Wat Is het toch moeilijk om alles naar behoren te krijgen.
 
Als je een goede circulatie hebt dan maakt het niet zoveel uit waar het de bak inkomt. ik werk met een flipper en dan krijg je het op 1 punt in de bak zeg maar.
Heb je een foto van de continutest en is de circulatie wel goed? Met zo n hoge co2 zou de indicator echt lichtgroen moeten zijn.
 
Circulatie is goed "denk ik". Hier een foto continu test,vloeistof vandaag vervangen (vanmorgen)
20170327_173746.jpg
20170327_173805.jpg
 
Ph is niet correct te meten (met druppel testen)=tussen 6.5-7 op kleuren schaal. Kh=5. Denk rond de 25 op co2 tabel
 
Ik zou zelf de continutest aanhouden en die heeft enkele uren nodig om weer op kleur te komen.
 
Trouwens, ik zie op die foto's waterpest, en dat is nou niet bepaald een liefhebber van veel co2.......
 
Die waterpest doet ook het enige goed in bak. De rest veel minder goed. Daarom dat bak zo leeg is. De rest allemaal eruit kunnen halen.
 
Zo mijn nieuwe dropchecker is ook aangekomen
20170406_165930.jpg
 
Zit daar al vloeistof in Peter? Denk het niet toch?
 
ja ja hoor,is dat spiegel effect dat je het niet goed ziet. is namelijk licht groen van kleur. zit 4kh water en blauw product,geen aquarium water nu.
 
Ok, vandaar dat ik het niet goed zag. Backplay verkoopt goede kant en klare vloeistof eventueel.
 

Terug
Bovenaan