Starten met maanlicht

E

Eremetaal

Guest
Vanaf morgen wil ik gaan beginnen met maanlicht (blauwe led). Momenteel staat mijn verlichting aan van 09:00 tot 21:00. Ik wil in de ochtend voordat het licht aangaat een tijdje maanlicht en na het uitschakelen in de avond. Wat lijkt jullie een goed schema ?
 
Bij mij brand het vanaf de verlichting uitgaat tot de verlichting terug aangaat.
Visjes hebben zo minder last van licht veranderingen in de woonkamer.
Ervoor stond het 2h voor en na aan, maar 's nachts gebeurde er wel eens een ongelukje dus heb ik het maar heel de nacht aan gelaten.
 
backplay zei:
Bij mij brand het vanaf de verlichting uitgaat tot de verlichting terug aangaat.
Visjes hebben zo minder last van licht veranderingen in de woonkamer.
Ervoor stond het 2h voor en na aan, maar 's nachts gebeurde er wel eens een ongelukje dus heb ik het maar heel de nacht aan gelaten.

Geen problemen met algen of de planten ?
 
Eremetaal zei:
backplay zei:
Bij mij brand het vanaf de verlichting uitgaat tot de verlichting terug aangaat.
Visjes hebben zo minder last van licht veranderingen in de woonkamer.
Ervoor stond het 2h voor en na aan, maar 's nachts gebeurde er wel eens een ongelukje dus heb ik het maar heel de nacht aan gelaten.

Geen problemen met algen of de planten ?

Nope.
Gebruik ongeveer 80% van de lengte van het aquarium voor de LED's. LED staat op minimale sterkte, vind het eigenlijk nog iets teveel.
50% zou al genoeg zijn.
 
Ok ik heb 51cm led in 80cm bak. Zal dus ook minimum moeten zetten.
 
Terug
Bovenaan