J
Jpauliss85
Guest
Ik heb een vraag over het verlagen van de KH door middel van osmose water. Mijn KH is op dit moment 6 maar wil deze wat omlaag gaan brengen eerst naar 5. De reden hiervan is dat de vissen die ik heb allemaal Zuid Amerikaans zijn en ik ook graag mijn pH wat lager willen gaan brengen wat mijn vissen vast op prijs zullen stellen. En het is misschien niet perse nodig maar wil de boel een beetje gaan fine tunen. Nu heb ik al uitgerekend wat ik aan osmose water toe moet gaan voegen om aan deze waarde te komen, maar hoe kan ik dit het beste doen? In een keer? Dus een waterwissel met meer osmose als kraanwater, of is dit beter om in stappen te gaan doen, dus eerste week 10liter bij een waterwissel en de 2 de week 20 liter bijvoorbeeld om de vissen langzaam aan te laten wennen?
Ik weet dat het ook mogelijk is om over turf te gaan filteren om dit te behalen maar ben de opties aan het afwegen.
Het is een heel verhaal geworden wat hopelijk een beetje duidelijk is.
Ik weet dat het ook mogelijk is om over turf te gaan filteren om dit te behalen maar ben de opties aan het afwegen.
Het is een heel verhaal geworden wat hopelijk een beetje duidelijk is.