starten van aquarium


Caro03

Active member
Lid geworden
24 februari 2019
Berichten
28
Hallo allemaal,

Sinds gisteren ben ik lid op dit forum maar ik lees al een hele tijd mee omdat ik geïnteresseerd ben in het straten van een aquarium met platy's.
Zoals ik al zei wil ik binnenkort beginnen met een aquarium. Ik ben een echte beginner dus ik hoop dat jullie me goed advies kunnen geven :)
Hoe groot moet een bak zijn voor een groepje platy's? ik dacht aan een bak van zo'n 70 liter. Ik hoef er geen andere vissen bij en het liefst ook een groepje van hetzelfde geslacht omdat ik niet echt zit te wachten op een overvolle bak. Denken jullie dat dit een goed idee is?
Ik heb alles uitgezocht in boeken en op internet en ik kwam eigenlijk neer op platy's omdat ze mooie kleuren hebben, niet te moeilijk zijn voor een beginner en omdat ze in een groepje vrouwtjes/mannetjes gehouden kunnen worden. Alleen waarom zou je kiezen voor een platy en waarom voor een molly? wat zijn de grote verschillen qua verzorging en gedrag?
 
Het zijn levendbarenden dus hou er rekening mee dat je zo heel snel veel jongen krijgt die ook een nieuw onderkomen moeten hebben en dat is soms niet makkelijk.
 
Het zijn levendbarenden dus hou er rekening mee dat je zo heel snel veel jongen krijgt die ook een nieuw onderkomen moeten hebben en dat is soms niet makkelijk.

Dat klopt, daar had ik rekening mee gehouden. Wellicht dat ik het niet duidelijk had genoemd maar om die reden zou ik ook een groepje willen van alleen mannen of alleen vrouwen.
Ik had gelezen dat een groepje van het zelfde geslacht moest kunnen bij de platy's.
 
Daar is wat voor te zeggen, maar daarmee ontneem je hun natuurlijke gedrag en behoeften, hoe zou je het zelf vinden om met alleen vrouwen te leven?
 
Daar is wat voor te zeggen, maar daarmee ontneem je hun natuurlijke gedrag en behoeften, hoe zou je het zelf vinden om met alleen vrouwen te leven?