Wat is er nieuw

startende starter

JW024

New member
Lid geworden
14 december 2021
Leeftijd
60
Ik ben JW, ooit in mijn jeugd hadden we thuis (net zoals velen) een aquarium. Als ik nu plaatjes zie van bepaalde vissen roept dat vaak herinneringen op (he, die hadden we ook)/ Het aquarium toen was er een zoals velen: wit zand op de bodem, her en der een plantje in de grond gestoken en een creatieve achtergrond (grotpapier-achtig).
Ik wil nu zelf een bescheiden aquarium (60/70 liter) aanschaffen en lees me hier in: ik wil graag een beetje goed voorbereid starten en niet eindigen met diezelfde drie plantjes op een rij. Heb met ver- en be- wondering naar Youtube filmpjes over aqua-scapen gekeken. Maak me geen ilusie dat ik dat ook maar even zo doe maar toch, de ideeën borrelen al aardig op.

Groet,
JW

Welkom, bedenk even dat die aquascapefilmpjes puur om de vele likes gaat dat ze daar hun inkomsten mee binnen halen, eenmaal d ebak zoveel likes gehad heeft wordtie weer afgebroken om een nieuwe scape te maken, scapebakken zijn dus niet om vissen in te houden want dat lukt niet

Welkom, bedenk even dat die aquascapefilmpjes puur om de vele likes gaat dat ze daar hun inkomsten mee binnen halen, eenmaal d ebak zoveel likes gehad heeft wordtie weer afgebroken om een nieuwe scape te maken, scapebakken zijn dus niet om vissen in te houden want dat lukt niet
Dank voor je reactie. Het gaat mij niet om dat ik dit ook wil maar het is leuk om te zien dat er nu wat meer kan dan onze jaren 70 bak met her en der een plantje in witte kiezels ;-) Ik blijf inspiratie opdoen door veel te lezen en te bekijken. Vroeger moesten we het doen met 1 boekje uit de bieb. Ook een forum als dit helpt me enorm, moet alleen uitkijken dat ik niet verzuip in de info en teveel in 1 keer wil.

Welkom. En weet; goede voorbereiding is het halve werk 👍
Succes met de plannen
Ik krijg aanstaande zaterdag mijn aquarium (verjaardagscadeau) en overweeg om een topic te starten waarbij ik stap voor stap op advies van de ervaren leden hier, de bak ga inrichten/opstarten. Blanco erin stappen en gaandeweg het proces leer ik van de tips (waarbij uiteraard het proces met foto's hier wordt gedeeld).

dat lijkt me een goed plan . heb je al een ideetje wat he wilt gaan maken
Ik wil graag een "low tech" aquarium dus niet al te moeilijke planten, makkelijke vissen en niet met co2 aan de slag enz, Het wordt een 60/70 liter bak waarbij met name de breedte van max 61 cm een absolute voorwaarde is. Het aquarium komt namelijk in een bestaande wandkast te staan. Ik vind de Superfish home 65 wel een geschikte.
Verder laat ik het helemaal over aan de tips en adviezen die ik dan gedurende het proces hier krijg.

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan