Wat is er nieuw

Steen probleem?

M075

Active member
Lid geworden
6 april 2025
Leeftijd
30
Hallo luitjes daar zijn we weer met nog een (beginners) vraag waar ik zelf niet helemaal uit kom.

Ik heb hier verderop een aantal (lava)stenen gratis uit iemand zn tuin mogen meenemen nu heb ik die in mn bak liggen die nog aan het indraaien is maar zie ik ineens wat glinsteren.

Heb ik zojuist goud gevonden of kan ik deze steen beter uit de bak halen?

Bijlagen

• IMG_20250519_130846_331.jpg
    IMG_20250519_130846_331.jpg
    2 MB · Weergaven: 26
  • IMG_20250519_130840_676.jpg
    IMG_20250519_130840_676.jpg
    1.9 MB · Weergaven: 26
Zou hem eruit halen en met een schroevendraaier of priem kijken of je het eruit kunt krijgen.

• Leuk
Waarderingen: M075
Ik denk dat het verstandigste is de steen niet meer te gebruiken inderdaad, wel zonde, ik ben op zich wel benieuwd naar wat er in zit dus ik zal hem proberen open te breken, misschien is het wel een of ander kristal

Als dit het enige zo zichtbare is zou ik hem wel durven te gebruiken nadat het eruit is.

• Leuk
Waarderingen: M075
Ik zou ook niet snel oud steen uit de tuin gebruiken.

Wanneer goed schoongeborsteld of hogedruk erop en heet water eroverheen zie ik geen probleem.

Nee ok dat is dan goed maar even onder de kraan zou ik niet vertrouwen en vooral niet met dat soort gesteente.

Ik heb de stenen van te voren een flinke tijd met heet water gespoeld, ik heb het vermoeden dat 2 van de 4 wel echte lavastenen waren en de andere 2 toch net iets anders, die waren ook ietsjes zwaarder naar mijn idee.

De 2 lichtere laat ik er in, die hebben ook geen glinsters verder dus dat zit wel goed denk ik. De steen met glinsters en de andere zwaardere steen ga ik eerst eens even goed onderzoeken.

Gelukkig waren ze allemaal gratis, en met wat mazzel dus nog een klomp goud erbij ook hahaha

Bedankt voor de adviezen, ik denk dat de 2 stenen de voortuin in gaan om zo een potentieel drama voor te zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan