Wat is er nieuw

Stekkerdoos met meer ruimte tussen stekkers?

vinnig

Well-known member
Lid geworden
14 mei 2022
Berichten
266
Leeftijd
40
Iets waar wellicht meer mensen zich groen en geel aan ergeren? Dat de standaard afstand tussen de stekkers in een stekkerdoos gemaakt is in de steentijd, toen er nog geen adapters bestonden oid 😛 en nog niet eens 2 remote stekkers naast elkaar in passen?
Weet iemand een dunne lange stekkendoos, met meer ruimte tussen de stekkers ?
20230109_112547.jpg
 
Ik heb zoiets soortgelijks liggen alleen een heel oud model,
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230109-130020_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230109-130020_Samsung Internet.jpg
    223.5 KB · Weergaven: 97
  • 20230109_130140.jpg
    20230109_130140.jpg
    140.8 KB · Weergaven: 106
Kijk eens naar kubus stekkerdozen , je kan ze ook nog stapelen . Een lange 12 voudige stekkkerdoos kan ook , maar dan zal je ook af en toe een aansluiting moeten overslaan. Ook zijn er met 2 rijen stekkerdozen naast elkaar
 
Ik heb zoiets soortgelijks liggen alleen een heel oud model,
Even off topic.

Die grijze Elro heb had ik ook. 2 Stuks. Is toch een Elro die van jou?
Van 1 was de schakelaar stuk, die kon ik niet meer op 'uit' zetten, sprong steeds terug. Nu had ik een flinke kabel met stekker nodig dus offerde die contactdoos op.

Deze stekkerdoos heeft nog een stekker die je open kunt maken (tijdperk k*ksh*p).
Gedaan om te checken omdat ik toch eenmaal bezig was. Schrok me rot. Heel slordig vastgezet allemaal. Veel koperdraad dat bloot lag en in theorie in contact kon komen met het koperdraad van andere kabels. Erg slordig afgewerkt dus.

Helaas was het kleine stukje dat je open kon maken bij deze stekker echt te klein om deftig de kabeltjes opnieuw vast te zetten. Te dikke vingers zeg maar :DD

Enkeltje kliko met die kabel en de andere grijze Elro die ik nog had heb ik niet eens bekeken en mocht ook de kliko in.

Nou ja niet de kliko natuurlijk maar wordt wel weggedaan.
 
Even off topic.

Die grijze Elro heb had ik ook. 2 Stuks. Is toch een Elro die van jou?
Van 1 was de schakelaar stuk, die kon ik niet meer op 'uit' zetten, sprong steeds terug. Nu had ik een flinke kabel met stekker nodig dus offerde die contactdoos op.

Deze stekkerdoos heeft nog een stekker die je open kunt maken (tijdperk k*ksh*p).
Gedaan om te checken omdat ik toch eenmaal bezig was. Schrok me rot. Heel slordig vastgezet allemaal. Veel koperdraad dat bloot lag en in theorie in contact kon komen met het koperdraad van andere kabels. Erg slordig afgewerkt dus.

Helaas was het kleine stukje dat je open kon maken bij deze stekker echt te klein om deftig de kabeltjes opnieuw vast te zetten. Te dikke vingers zeg maar :DD

Enkeltje kliko met die kabel en de andere grijze Elro die ik nog had heb ik niet eens bekeken en mocht ook de kliko in.

Nou ja niet de kliko natuurlijk maar wordt wel weggedaan.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat voor merk het is. Gebruik die stekkerdoos op het werk voor de schildpaddenbak. Maar wel bedankt ga morgen eens kijken
 
Iets waar wellicht meer mensen zich groen en geel aan ergeren? Dat de standaard afstand tussen de stekkers in een stekkerdoos gemaakt is in de steentijd, toen er nog geen adapters bestonden oid 😛 en nog niet eens 2 remote stekkers naast elkaar in passen?
Weet iemand een dunne lange stekkendoos, met meer ruimte tussen de stekkers ?
Bekijk bijlage 354418
Van links naar rechts als je de stekkers sorteert van 1 tm 5 en van links naar rechts 1 tm8 stopcontacten.
Stekker 1 in gat 8,
Stekker 2 in gat 2,
Stekker 3 in gat 7,
Stekker 4 in gat 1,
Stekker 5 in gat 3,

Zo is het in mij ogen het meest practisch gesorteerd en houd je 3 open plekken over

Of je draait stekker 1 gewoon om dat scheelt je al 1 plek!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan