sterbai dringt zich erg op


N

neon

Guest
Heb even advies nodig.
Ik heb een erg opdringerige sterbai en ik weet niet zo goed of ik moet ingrijpen.
Hij/zij probeert op en onder een andere sterbai te frotten en constant de vin omhoog.
Dit is voorzichtig begonnen sinds zevan de week verhuisd zijn naar de grotere bak (ivm verkoop hun bak)
Hier zit ander licht in en zie ik ook verschil. Deze opdringerige is geler. Ook ietsje kleiner, maar dat scheelt niet veel.
Ga je je toch afvragen, zouden het een mannetje en vrouwtje zijn.
Want.. dan zou het paar gedrag kunnen zijn.
Maar.. de sterbai die dan als vrouw moet doorgaan, doet gewoon alsof de andere er niet is.
Zojuist werd het opdringerige echt porren/duwen/dwingen waarop de 'lastig gevallen' sterbai even terug beukte en vervolgens weer op negeerstand over ging.

Nu heb ik er geen verstand van en vroeg ik me dus af, is dit een normaal gedrag? Als de interesse wederzijds is, zouden ze dan niet beide moeten flirten?
Als dit niet normaal is, wanneer zou ik dan moeten ingrijpen?
 
Update. Het is een koppel. Ze zijn eitjes aan het plakken.
 
heb je de voor Corydoras kenmerkende T-houding ook gezien?

PS: Corydoras 'koppelt' niet zoals die term meestal wordt bedoeld, maar dat terzijde ;)
 
Ik heb uren voor de bak door gebracht op zoek naar verschillen. Ik zag wel een paar millimeter formaat verschil maar verder niks.
Nu ze in deze bak zitten zie ik ook nog kleur verschil want hier zitten andere lampen in.
Waar ik eerst dus dacht dat het vrouwen waren, blijkt dat dus niet zo te zijn. Verrassing dus.

Ja de T houding is vlak voor het afzetten voorbij gekomen.
Er hangen 3 eitjes aan de ruit.
Doorzichtig. Ben even weg geweest en twijfel of er aan gekibbeld is.
Ik doe ze straks iig in een netbreeder.
 
Zijn weer opnieuw begonnen. 6 of 7 eitjes over gezet. Zijn nog steeds aan het plakken door het hele aquarium verspreid.
 
Erg leuk dat ze aan het paren zijn.

Ik heb dit topic over het hoofd gezien, omdat het niet in het juiste categorie staat.

De corydoras is namelijk een meerval ;)

Maar je kunt nu ook een topic openen bij Kweken, als je tips wilt.
Zo vinden de anderen je topic ook :D
 
Dat kan varieren per keer. Soms zijn ze een kwartiertje bezig, soms een uur en soms beginnen ze na een uur weer aan de volgende shift ;)
De ene keer blijft het bij die ene dag, maar het kan ook zijn dat ze een paar weken lang iedere dag/paar dagen eitjes leggen.
Soms dan weer weken niet.

In mijn oude kweekgroep die ik nu niet meer heb, begonnen ze standaard de ochtend na het water verversen.
 
Ik durf niet te zeggen of ze al klaar zijn. Mannetje trekt nog steeds naar hrt vrouwtje toe, maar niet meer zo hyper.
 

Terug
Bovenaan