Wat is er nieuw

Sterbai eitjes

Pla

Well-known member
Lid geworden
30 mei 2013
Berichten
509
Locatie
Den Haag
Mijn Sterbai's hadden er weer zin in vanavond. Ze raceten door de bak en van tijd tot tijd waren ze "lekker bezig".
Aan de ruiten zitten weer de nodige eitjes en ik heb echter geen flauw idee wat ik nu moet doen. Voorzichtig verwijderen en in een ander bakje? Of gewoon laten zitten?

Hoe doen jullie dat?
 
Je kan de natuur ze gang laten gaan of in een kweekbak zetten
 
Als je ze laat zitten is de kans erg klein dat je er wat over houd. Als je het leuk lijkt om ze groot te brengen zou ik ze voorzichtig verwijderen (Kun je met je vingers doen) en in een apart bakje zetten, in dit bakje moet je dan sowieso een bruisteentje plaatsen (Zodat er zuurstof beschikbaar is). Hierna zul je dan wel 2 keer per dag een groot deel van het water moeten verversen, ook raad ik je aan om dan minimaal 2 keer per dag te voeren. Op artemia naupli�n groeien Corydorassen erg goed kan ik je uit ervaring vertellen, deze zul je wel zelf moeten kweken echter is dit niet heel moeilijk.
 
Bedankt Ludger. De meeste eitjes zijn nu weer weg. Maar ik ga dat zeker eens proberen.

Overigens is dat hele paringsgedrag van de Corydoras wel erg leuk om te observeren.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan