Wat is er nieuw

Sterbai

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob1970
  • Startdatum Startdatum
R

rob1970

Guest
Is dit een sterbai?

Hij zit maar alleen dus ik ga gezelschap halen.
Maar dan moet ik wel weten of het er eentje is of een andere.

Kunnen hiervan meerdere mannetjes bij elkaar?
Ik kan niet vergelijken dus kan niet uitzoeken of het een man of vrouw is.
Meenemen om te vergelijken lijkt me niet zo prettig voor het visje.

521642_0_82_ster.jpg

Dit is geen sterbai. Lastig te zien welke wel precies. Dacht eerst pulcher of een look alike ervan.

~ Ivo

Is het hier beter te zien?

642512_0_82_ster2.jpg

Is het geen Schwartzi? Met die tekening op de staart, zwarte band op de kop en lichte rugvin?

Edit: Vergelijk bijvoorbeeld met Planetcatfish entry. Hij zou ongeveer 7 cm moeten zijn dan..

Even opgezocht,die schwartzi lijkt er inderdaad erg veel op.

Zou zomaar eens kunnen. Eerder dan de pulcher, bij nader inzien en met de nieuwe foto.

~ Ivo

Hmm nog eens goed naar de tweede foto gekeken, en ben het toch wel met Ivo eens inderdaad. Hij lijkt inderdaad zo'n opvallende streep op z'n rugvin te hebben

Toch zou ik m'n geld op de Schwartzi zetten.

Ik neig ook naar de Corydoras schwartzi. Hoe ziet de kop eruit? De Corydoras pulcher heeft een wat spitsiger kop en de Corydoras schwartzi een wat rondere kop:

Corydoras pulcher
1.jpg

Corydoras schwartzi
1.jpg

Mede omdat ik de kop wat spits vond lijken dacht ik in eerste instantie aan de pulcher, maar daar lijkt het streeppatroon niet op en zo spits lijkt de kop op de tweede foto niet meer.

Idd een schwartzi. Ik zou dan meteen voor een groepje van minimaal 6 gaan. Geslacht maakt niet uit. Ze koten in de winkel rond de �5 euro per stuk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan