Wat is er nieuw

Sterbai's als glazenwassers

Pla

Well-known member
Lid geworden
30 mei 2013
Als elders gemeld, hebben we sinds gisteren 8 Sterbai's in ons Aquarium. Ze zij nog jong en pakweg 2-3 cm lang.

Het lijkt wel of ze zich nu in 2 groepjes hebben gesplitst. Vier ervan racen door de bak en gaan onvermoeibaar van boven naar beneden en van links naar rechts. Bovendien gaan ze dus echt als glazenwassers langs de ramen.
De anderen lijken wat schuwer en zwemmen rustig tussen de plantjes.

Echt grondelen zie ik ze nog niet echt doen. Is dat normaal gedrag voor deze vissen of hoort dat bij het gewenningsproces aan hun nieuwe onderkomen?

Met de laatste zin, geef je antwoord op je eigen vraag Pla.

Haha, ik had dat filmpje al gezien. Maar helemaal niet meer bij stil gestaan.
Dus ze zijn gewoon lekker speels. Echt grappig om te zien.

Pla zei:
Haha, ik had dat filmpje al gezien. Maar helemaal niet meer bij stil gestaan.
Dus ze zijn gewoon lekker speels. Echt grappig om te zien.

dan lees je het toch een beetje verkeerd, het is het wennen... houd vanzelf weer op

Is eigenlijk een vorm van stress,klinkt een beetje akelig maar in deze situatie gaat het vanzelf weer over als ze zijn gesetteld.
Zie je ook vaak bij modderkruipers en otocinclussen bv.

Duideijk stress het kan wel 3 weken duren. Dit is een van meest gestelde vragen dus heel normaal.

Overigens Pla, ik zag in je foto topic dat jullie het zakje hebt laten dobberen op het water. Hebben jullie ook langzaamaan wat aquariumwater aan het zakje toegevoegd alvorens de visses uit het zakje te halen en in het aquarium onder te brengen? (misschien - en hopelijk - een overbodige vraag; maar better safe than sorry)

~ Ivo

Inderdaad Ivo. Geen zorgen hoor. Dat hebben we zeker wel gedaan.
Rustig stapje voor stapje. Eerst dobberen, dan steeds wat water uit het aquarium toevoegen en na een tijdje ze in de bak los gelaten. We hebben de adviezen goed opgevolgd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan