Wat is er nieuw

Sterfte corydorras sterbai

  • Onderwerp starter Onderwerp starter aquaria17
  • Startdatum Startdatum
A

aquaria17

Guest
Beste leden,

Sinds twee week vind ik ineens dode corydorras sterbai in mijn aquarium. Van de 8 zijn er al 4 overleden! Ik heb ze nu ongeveer een half jaar en ik heb aan mijn manier van verzorging niks veranderd. Ik kan me niet voorstellen dat ze naar zo kort leven. Heeft iemand misschien een idee waardoor dit kan komen? Alvast bedankt!
 
Lastig om met zo weinig informatie een idee te krijgen wat er mis is.

Temperatuur bijvoorbeeld kan een rol spelen.
Voeding idem.
Etc......
 
Dat snap ik, maar nu je het zegt, de temperatuur kan nog wel eens de oorzaak zijn. Nu de zon meer begint te schijnen wordt het soms erg warm in mijn kamer. Misschien dat dit de oorzaak is! Hier ga ik in ieder geval wat aan doen. Dank!
 
Hoe hoog wordt de temperatuur dan? C. sterbai houdt wel van een beetje warmte.
 
aquaria17 zei:
Dat snap ik, maar nu je het zegt, de temperatuur kan nog wel eens de oorzaak zijn. Nu de zon meer begint te schijnen wordt het soms erg warm in mijn kamer. Misschien dat dit de oorzaak is! Hier ga ik in ieder geval wat aan doen. Dank!

Net zoals Jones aangeeft, is dit een soort die hoge temperaturen aankunnen. Dat lijkt me dus niet de oorzaak.
Zoals Peter vraagt : geef eens wat meer info over je bak, vissen, aanschafdata, filtering, voeding, etc etc....

Misschien een fotootje van bak en vis.

Groet,
Aad
 
De temperatuur is niet boven de 28 graden uitgekomen. Dat kunnen ze dus wel hebben?

Dan eventjes wat meer info, de corydorras heb ik een half jaar gelden aangeschaft, en zitten nu ongeveer 3,5 maand in dit aquarium. Dit aquarium is een rio 240. Ik heb een externe pomp van superfish die 800 l/h pompt. Ik gebruik geen turf. Qua voeding geef ik 2x per week rode muggenlarven, 2x per week witte muggenlarven, 2x per week vlokvoer en 1 dag niks. Ik ververs 1x per week 15% van het water.

De vissen die in de bak zwemmen zijn:
13 kegelvlekbarbeeltjes
3 guppies
2 siamese algeneters
4 indische modderkruipers
2 antennebaarsjes
4 corydorras sterbai
3 kempvissen

De waterwaardes zijn bij mij redelijk stabiel:
C02: 10 mg/l
N03: 10
No2: 0
Gh: 16
Kh: 6
Ph: 6.8
Cl2: 0
Po4: 0,5

Voor foto's van de complete bak en de vissen kunt u even in mijn fotoalbum kijken. Staat in mijn handtekening een link naar de rio 240. Hopelijk kunnen jullie met deze info iets meer zeggen?
 
28 graden kunnen ze prima hebben.
Niks mis met je bak volgens mij.
Recent je filter (drastisch) verschoond?
Misschien kan je nog een fotootje maken van de overgebleven Sterbais?
Eten de Sterbais ook van het vlokvoer?


Je hebt alleen ��n Betta, die flink is opgeblazen volgens mij.
 
Heb m'n filter niet drastisch verschoond, dus dat kan het niet zijn. De sterbais eten ook van het vlokvoer ja.

Met de betta is inderdaad iets mis, maar hij zwemt al bijna 3 week zo rond. Geen idee wat de oorzaak is, had verwacht dat ie allang dood zou zijn...
 
Ziet eruit als buikwaterzucht. Zorg dat je vissen niet alleen proteine binnen krijgen, maar ook groenvoer / spirulina. Voor alle vissen beter om gevarieerd te voeren en misschien een oorzaak voor beide gevallen, alhoewel Sterbai sterk neigen naar de carnivore kant, dus de proteine goed moeten kunnen verdragen. Vaak ligt het probleem andersom (te weinig proteine).

Verder kan ik even niets bedenken.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan