Wat is er nieuw

Sterfte gevallen C. pygmaeus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mndy
  • Startdatum Startdatum
Tja ik spoel de tubifex ook uit en bij mijn LFS staat de tubifex 24/7 onder een langzaam stromende kraan.
Maar als het gekweekt is in vervuild water dan heeft de tubifex dat ook in zijn lijf natuurlijk.
Misschien dat het daar mis is gegaan.
Nogmaals. Ik weet het ook niet zeker. Het enige dat ik weet is dat al mijn praecoxen ineens iets bacterieels hadden en nu dus allemaal zijn gaan hemelen. De rest van de bak (die ook tubifex eten) is in orde. Ik voer mijn vissen eens in de twee weken tubifex.
De weerstand van regenboogvissen schijnt een stuk lager te liggen. De weerstand van jouw (wildvang?) cory's ook.
Ik ga met je mee duimen en ik hoop dat het met de grootste groep gewoon goed komt.

duim duim duim duim ...
:daisy:

Gelezen. Tubifex komt er bij mij niet meer in. Bleurghh.
:koud:

Tubifex kan twee bacteriesoorten bij zich hebben. Gebruik dit zelf nooit vers. Wel gedroogd of ingevroren..dan is het safe!

Levende tubifex komt er bij mij niet meer in.. Gewoon voor het geval dat.
Gisteren voogle binnen gekregen dus gelijk in de bak gedaan!
Helaas lag er wel weer een dode cory gister op de bodem, en maandag had ik ook een dode garnaal 🙁
Hopelijk gaat het met de voogle beter!

Zucht, vanmorgen weer een dode cory. Nog 5 piggeltjes over.
Wel gister wat jonge visjes gevonden. Geen idee wat het zijn. Deze zitten in elk geval in de kweekbak, als ze het overleven zien we wel weer wat het zijn 😉

Mndy waar zit de water inlaat in je bak
zat net naar je foto�s te kijken van de lido 120 en kan deze niet goed zien wel de pvc buis maar hoe en waar deze het water aanzuigt niet
waarom deze vraag zoals je weet had ik ook last van uitval nu ik een andere filter op de bak heb staan die zijn water inlaat op ga 3 cm van de bodem heb staan geen uitval meer en is er sprake van een goede stroming over de bodem
dat was wel anders met de standaard juwel filter daar was nauwelijks sprake van stroming over de bodem
misschien is dat bij jouw ook wel het geval

groetjes
jaap

Eeeeehhh, ja hoe ga ik dit uitleggen?
De pvc buis zuigt water aan in het aquarium, dit water gaat dan door het filter en wordt weer terug gepompt door een slang. Aan de andere kant van de bak.

De slang staat zo dat er weinig oppervlakte water is, maar op de bodem is er best wel stroming. Maar er zijn ook plekjes met weinig of geen stroming. Doordat het hout het tegen houdt bijvoorbeeld.

Zat me nu te bedenken dat het toch wel een punt zou zijn waar het mee te maken heeft misschien maar dan eigenlijk net andersom van wat flipper aangeeft.
Doordat er zo goed als geen geen uitwisseling met de buitenlucht is van het water door de manier hoe het water nu de bak instroomt zou het zuurstofgehalte best aan de lage kant kunnen zijn.
Heb zelf geen ervaring met dit soort maar kan me zo voorstellen door de hoogte van de bak dat ze het ook niet redden om lucht te happen aan het oppervlak.

Wat is de cappaciteit van de pomp die je gebruikt voor de inlaat?

Ik zie de cory's toch wel regelmatig naar het oppervlakte snellen om er een hapje lucht te halen en weer als een gek naar beneden te gaan. Heb ik inderdaad ook nog aan zitten denken. Zeker omdat de honinggoerami's een schuimnest hadden. Maar later zag ik dat de honinggoerami de cory's dan gewoon met rust laat.

Capaciteit van de pomp zou ik niet weten. Heb 'm tweedehands overgenomen bij het aquarium, maar ik neem aan dat dat wel goed zit. De vorige eigenaar gebruikte de bak om discussen mee op te kweken. Toch wil ik graag voor een nieuwe pomp kijken, ik heb geen idee hoe oud deze is enzo.

Ik wilde bijna zeggen dat de cory's het goed doen, totdat ik gisteren toch een dode vond 🙁
Nog 4 over..

Hier helaas hetzelfde probleem. Had bijna een jaar pygmeetjes en die leken het goed te doen, maar de laatste maand heb ik ook steeds dode visjes helaas. De andere bewoners lijken nergens last van te hebben. Tis mij een raadsel

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan