Yilleke
Well-known member
Ik heb een juwel binnenfilter in mijn aquarium. Dat is een langwerpige staande bak waar de filters in mandjes opgestapeld zitten. Als de mandjes erin zitten zal er ca 2 cm ruimte vrij zijn onderin (ik druk ze nooit helemaal aan zodat de garnalen er ruimte hebben). Nu heb ik deze bak eens schoongemaakt, dus filters eruit en met een slang de prut van de bodem zuigen. Toen ik daarmee klaar was zag ik tot mijn grote verbazing een volwassen vrouwtjesgup in de emmer. Ze was kerngezond, niet kromgegroeid en zag er gewoon prachtig en niet ondervoed uit. Hoe lang ze onderin het filter heeft gezeten weet ik niet maar de laatste keer dat de filters eruit waren is al een tijdje geleden (weken) en hoe ze er in komt weet ik ook niet. Omdat ik het gat dat ontstaat tijdens het schoonmaken dichtstop met filterwatten kan ze bijna niet naar binnen gezwommen zijn. Het enige dat ik kan bedenken is dat ze als baby door een klein gaatje is gekropen en daar te groot is geworden om er nog uit te kunnen. Zeker is dat ze er iig weken onder heeft gezeten en weinig ruimte had, door de slang is gegaan (2 meter) en ze heeft er niks aan over gehouden.