Wat is er nieuw

Sterke jongens die guppen.

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Ik heb een juwel binnenfilter in mijn aquarium. Dat is een langwerpige staande bak waar de filters in mandjes opgestapeld zitten. Als de mandjes erin zitten zal er ca 2 cm ruimte vrij zijn onderin (ik druk ze nooit helemaal aan zodat de garnalen er ruimte hebben). Nu heb ik deze bak eens schoongemaakt, dus filters eruit en met een slang de prut van de bodem zuigen. Toen ik daarmee klaar was zag ik tot mijn grote verbazing een volwassen vrouwtjesgup in de emmer. Ze was kerngezond, niet kromgegroeid en zag er gewoon prachtig en niet ondervoed uit. Hoe lang ze onderin het filter heeft gezeten weet ik niet maar de laatste keer dat de filters eruit waren is al een tijdje geleden (weken) en hoe ze er in komt weet ik ook niet. Omdat ik het gat dat ontstaat tijdens het schoonmaken dichtstop met filterwatten kan ze bijna niet naar binnen gezwommen zijn. Het enige dat ik kan bedenken is dat ze als baby door een klein gaatje is gekropen en daar te groot is geworden om er nog uit te kunnen. Zeker is dat ze er iig weken onder heeft gezeten en weinig ruimte had, door de slang is gegaan (2 meter) en ze heeft er niks aan over gehouden.

Wat een avontuur weer maar de titel van het topic klopt eigenlijk niet Yilleke! 😉

Klopt :sorry: maar sterke meisjes klinkt niet zo lekker. GIRLPOWER !! Dan maar?

In filters zit veel voedsel en ws zit ze daar dus al vanaf baby visje af aan. Ze al blij zijn dat ze nu meer ruimte heeft. 😉

De forumtitel klopt niet. Het is een meisje , geen jongen. 😉

Mooi verhaal 🙂, je vraagt je toch af hoe zo'n beestje dat dan ervaart in zo'n donkere en superkleine ruimte, fijn dat ze er goed uit is gekomen.

Die watten is wel een belangrijke, ik heb dezelfde pomp, en ��n dag nadat ik 8 Pseudepiplatys annulatus in de bak had gezet waren er al 3 overleden doordat ze de filterbehuizing in waren gedreven (de aanzuiging is zeker niet sterk), en klem kwamen te zitten tussen de mandjes :-(.

Botia, ze is volwassen en (nog?) niet zwanger dus of ze nu nog steeds zo blij is betwijfel ik. Ik zie haar nl de hele tijd met 3 opdringerige mannetjes achter haar aan zwemmen.

Weemism, die watten dat is ervaring van mij. Een keer was ik ze vergeten en toen had ik mijn hele filterhuis vol met kleine visjes zwemmen. Waarschijnlijk is dit dametje toen ook achter gebleven nu ik dat zo bedenk en als dat zo is dan heeft ze er maanden gezeten, kan al wel 4 maanden zijn dan. Knap dat ze dan niet krom gegroeid is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan