Wat is er nieuw

sterkte van de stroming in mijn bak.

• Onderwerp starter Onderwerp starter rocco woord
  • Startdatum Startdatum
R

rocco woord

Guest
hee lezers,

ik heb een vraagje over mijn pomp.
deze is namelijk erg sterk en geeft een stevige stroming door het aquarium, de vissen hebben wel de mogelijkheid om hiervoor te schuilen in bijvoorbeeld de planten en de stukken hout en steen.
ik heb meerdere soorten vissen in mijn bak waaronder Corydoras(5), Hypostomus punctatus(grote pantsermeerval)(6), een paartje cichliden en nog een klein groepje met kleine visjes waar ik de soort niet van weet.
weet iemand of de stroming nadelig is voor deze vissen of vinden ze dit misschien juist wel een goede toevoeging?

ik hoop dat iemand het juiste antwoord heeft!

Mvg,
Rocco

Sommige vissen houden juist van wat stroming maar de meeste zullen een te sterke stroming denk ik minder waarderen als ze moeten gaan schuilen. Vanwaar deze sterke stroming als ik vragen mag?

Sommige vissen houden juist van wat stroming maar de meeste zullen een te sterke stroming denk ik minder waarderen als ze moeten gaan schuilen. Vanwaar deze sterke stroming als ik vragen mag?

ik heb een nieuwe pomp moeten kopen omdat mijn oude vertrouwde pompje het begeven heeft, alleen was de nieuwe pomp (perrongeluk) het sterkere broertje van mijn oude pomp. ik heb echter wel mond stukjes om de stroming te verminderen of een andere kant op de sturen.

Met een spraybar over de achterkant van je bak kan je dat reguleren door meer of grotere gaatjes te maken, de bar monteer je dan helemaal boven in en richt deze iets naar de voorruit toe.

Wat Ton zegt klopt al heb ik zelf de spraybar dan weer langs de zijruit lopen maar het effect zal hetzelfde zijn als je gaatjes vergroot of vermeerder.

Heb je geen hendel op je pomp zitten om de kracht te reguleren?

Het gaat om een Juwel aquarium met bijgeleverd filter toch? De uitstroom buis kun je dan gewoon op de achterwand richten, dat zou de stroming al enorm moeten remmen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan