Stevig genoeg?


willem666

Well-known member
Lid geworden
18 oktober 2015
Berichten
2,314
De titel zegt het al: Is dit schoolbankje stevig genoeg voor een 90 cm bak met bruto inhoud van 135 liter?

De buizenconstructie is gelast. Onder de voetplank zit een metalen ligger gemonteerd, gelast tussen de twee onderste "dwarsbuizen"..
Onder de bovenplanken drie metalen dwarsliggers tussen de buizen vooraan en achteraan.
Het moet wat opgeknapt en ietwat aangepast worden (de doorvoergaten voor de slangen zijn er al! :thumbs: :D ) en de planken bovenaan zijn wat vervormd.
Maar met een rubbermat en een vlakke, watervaste bodemplaat kan dat wel opgelost worden vermoed ik?


20200202_155212.jpg
20200202_155133.jpg
 
BTW: dankzij deze foto heb ik de blikjes in mijn gazon gespot. Mijn PMD zak was omgewaaid vannacht en die twee had ik nog niet gezien.
:thumbs:
 
Sterk genoeg ja.

alleen het oppervlak is nogal anti-vlak, torsie als je daar een bak zo opgooit.
piepschuim is om kleine oneffenheden op te vangen, maar deze lijkt mij iets groter dan "klein".
 
Sterk genoeg ja.

alleen het oppervlak is nogal anti-vlak, torsie als je daar een bak zo opgooit.
piepschuim is om kleine oneffenheden op te vangen, maar deze lijkt mij iets groter dan "klein".

Akkoord, maar ik zou eerst een rubber mat plaatsen (yoga matje) om de oneffenheden op te vangen met daarop een vlakke, waterbestendige, houten plaat om de boel level te maken.
Een plan?
 
Dat lijkt mij prima voldoen.

ga overigens niet overdrive met die plaat, er wordt nogal is out of the blue 18mm betonplex geroepen maar is echt niet nodig.
mijn 230x70x70 staat op 15mm om een voorbeeld te geven.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan