Stevig/metalen bellenteller?


B

Biologist

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb al enige tijd een CO2 systeem. Nu mog met wegwerp flessen, maar binnenkort met een hervulbare fles van 500 gram (voor een nano aquarium). Nu ben ik op zoek naar een stevige bellenteller. Voorheen had ik deze:
https://www.aquaplantsonline.nl/co2...2-kunststof-bellenteller-met-terugslagventiel

Maar naast dat deze bellenteller sowieso niet echt goed sluit en CO2 lekt, heb ik bij het aandraaien van de sluitringen het plastic kapot gescheurd waardoor deze doormidden zijn gebroken. Nu lekt hij dus helemaal :juggle:

Zijn er dus mensen die een stevige bellenteller kennen die goed werkt? Mijn voorkeur heeft metaal, heb dat nu ook als terugslagventiel en bevalt heel goed. Stevig plastic mag natuurlijk ook. Ik zoek een bellenteller die ik op de slang kan bevestigen. Mijn diffusor heeft er ook een, maar kan ik door de plek in het aquarium moeilijk aflezen.
 
De bellenteller en terugslag klepjes zeker.

Drukregelaar geen ervaring mee.
 
Mijn cheapass bellentellers van ali waren verre van geschikt als terugslagklep.
Die krengen lieten gewoon water door ondanks dat ze verkocht werden als bellenteller en terugslag in 1
 
Mijn cheapass bellentellers van ali waren verre van geschikt als terugslagklep.
Die krengen lieten gewoon water door ondanks dat ze verkocht werden als bellenteller en terugslag in 1

Daarom neem ik ook losse terugslagklepjes.
 
IMG_0411.JPG
zelf maken een optie? deze heb ik ook zelf gemaakt.

IMG_0407.JPG
IMG_0408.JPG
IMG_0409.JPG


terugslagklep ervoor en er achter en klaar.
 
Bekijk bijlage 259888 zelf maken een optie? deze heb ik ook zelf gemaakt.

Bekijk bijlage 259885 Bekijk bijlage 259886 Bekijk bijlage 259887

terugslagklep ervoor en er achter en klaar.
Brutale vraag misschien, maar kun je die voor een derderangs-knutselaar stap voor stap beschrijven, inclusief benodigde onderdelen? De bellentellers die ik tegenkom zijn allemaal niet heel degelijk, en dit ziet er fantastisch uit :D
 
Brutale vraag misschien, maar kun je die voor een derderangs-knutselaar stap voor stap beschrijven, inclusief benodigde onderdelen? De bellentellers die ik tegenkom zijn allemaal niet heel degelijk, en dit ziet er fantastisch uit :D

Ik kan dat wel, maar je zal zelf ook het 1 en ander moeten verzinnen, zoals het witte teutje wat je ziet is een teut van een kit spuit welke je erbij krijgt als je een nieuwe vulling koopt.
en de snel koppelingen had ik al liggen, maar ook die kan je overal kopen. tip, Vivarium beurs.
De pvc heb ik gehaald bij Wildkamp in Rucphen, ook niet heel ver van jou vandaan. terugslag kleppen kan je bijj je LFS halen, of goedkoper zelf opzoeken via google, mocht dat niet lukken kan ik je er ook aan helpen.
 
Toch even een ervaring van mijn kant met deze metalen bellentellers;
het gaat na verloop van tijd toch oxideren waardoor alles word afgesloten.Daarom vervang ikzelf deze altijd 1x per jaar.


Ik bemerkte op een bepaald moment dat mijn CO2 steeds problemen gaf. En dit was de oorzaak: het zat gewoon helemaal dicht

IMG_20181014_150559810.jpg
 
daarom heb ik hem van pvc gemaakt.
 
Ik kan dat wel, maar je zal zelf ook het 1 en ander moeten verzinnen, zoals het witte teutje wat je ziet is een teut van een kit spuit welke je erbij krijgt als je een nieuwe vulling koopt.
en de snel koppelingen had ik al liggen, maar ook die kan je overal kopen. tip, Vivarium beurs.
De pvc heb ik gehaald bij Wildkamp in Rucphen, ook niet heel ver van jou vandaan. terugslag kleppen kan je bijj je LFS halen, of goedkoper zelf opzoeken via google, mocht dat niet lukken kan ik je er ook aan helpen.
- Terugslagklepjes heb ik liggen, die bij de LFS zijn dezelfde als die je bij Ali besteld, alleen dan voor een fractie van de prijs.
- Snelkoppeling en doppen heb ik bij Wildkamp gevonden: https://www.wildkamp.nl/product/vdl...g-lijm-x-buitendraad-16-bar-12-16-mm-x/715103 , https://www.wildkamp.nl/product/vdl-pvc-schroefkap-1x-binnendraad-10-bar-type-b-bol-1/15009892
- enige dat ik niet gevonden krijg zijn de aansluitingen waar de slangen op komen. Als je me daarmee een zetje in de juiste richting kan geven, kom ik er wel uit denk ik. Voor de duidelijkheid even jouw foto opnieuw bijgevoegd met rode cirkels om wat ik bedoel
.
IMG_0409.JPG
 
- Terugslagklepjes heb ik liggen, die bij de LFS zijn dezelfde als die je bij Ali besteld, alleen dan voor een fractie van de prijs.
- Snelkoppeling en doppen heb ik bij Wildkamp gevonden: https://www.wildkamp.nl/product/vdl...g-lijm-x-buitendraad-16-bar-12-16-mm-x/715103 , https://www.wildkamp.nl/product/vdl-pvc-schroefkap-1x-binnendraad-10-bar-type-b-bol-1/15009892
- enige dat ik niet gevonden krijg zijn de aansluitingen waar de slangen op komen. Als je me daarmee een zetje in de juiste richting kan geven, kom ik er wel uit denk ik. Voor de duidelijkheid even jouw foto opnieuw bijgevoegd met rode cirkels om wat ik bedoel
.Bekijk bijlage 260141

Die insteek koppelingen kan je bv. hier vinden, https://www.zamro.nl/category/1463123324652/insteekkoppelingen-push-in-
Maar er zullen wel meer shops zijn die ze verkopen. Ik weet dat er volgende maand op het Vivarium ook staan met deze koppelingen.
Je zal de schroefdraad voor deze koppelingen wel zelf moeten tappen. en vergeet de teflon tape niet.
Persoonlijk zou ik hem maken van 25mm transparante pvc buis.
 
Bedankt voor alle tips! Zelf maken gaat hem voor mij niet worden denk ik. Ben ik namelijk echt niet handig genoeg voor. Maar ziet er wel heel mooi uit.

Bedankt voor de tip over het oxideren! 1 keer per jaar vervangen vind ik opzich geen probleem. Het gaat mij er meer om dat ik het plastic niet kapot draai. Deze was namelijk binnen 4 maanden kapot:juggle:. Wel door mijn eigen lompigheid. Ik zal op het Vivarium kijken of ze er daar een hebben en anders bestel ik hem daarna.
 
Bedankt voor alle tips! Zelf maken gaat hem voor mij niet worden denk ik. Ben ik namelijk echt niet handig genoeg voor. Maar ziet er wel heel mooi uit.

Bedankt voor de tip over het oxideren! 1 keer per jaar vervangen vind ik opzich geen probleem. Het gaat mij er meer om dat ik het plastic niet kapot draai. Deze was namelijk binnen 4 maanden kapot:juggle:. Wel door mijn eigen lompigheid. Ik zal op het Vivarium kijken of ze er daar een hebben en anders bestel ik hem daarna.

Kijk anders op facebook bij Co2 reactor, die maakt reactors, maar ook bellen tellers.
 
Iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar geef liever iets meer uit voor iets goeds, dan telkens teleurgesteld zijn omdat het niet is wat je ervan verwacht.
Daarom wil ik 'm het liefst zelf maken. Die CO2 reactor op Facebook ziet er ook uit als een vakman! Misschien dat ik daar m'n licht weleens op steek :)
 
Daarom wil ik 'm het liefst zelf maken. Die CO2 reactor op Facebook ziet er ook uit als een vakman! Misschien dat ik daar m'n licht weleens op steek :)

Dat is hij ook, hij zit in de riooltechniek en maakt daarnaast reactors enzo, je kan hem gerust eens een bericht sturen, hij reageert meestal vrij snel.
 
Ja, hij reageerde idd vrij snel. Prijslijst ontvangen. Voor die prijzen ga ik niet zelf liggen klooien ;-) Dus binnenkort ga ik een reactor incl bellenteller bestellen. Speciaal daarvoor deze heb ik inmiddels ook alvast een extern filter gekocht via Marktplaats.

(PS: bekende van je? Of gewoon een tevreden klant?).
 
Ja, hij reageerde idd vrij snel. Prijslijst ontvangen. Voor die prijzen ga ik niet zelf liggen klooien ;-) Dus binnenkort ga ik een reactor incl bellenteller bestellen. Speciaal daarvoor deze heb ik inmiddels ook alvast een extern filter gekocht via Marktplaats.

(PS: bekende van je? Of gewoon een tevreden klant?).

nee hoor ik ben er ook via via aan gekomen, maar wel goede ervaringen mee, dus ik raad hem zeker aan iedereen aan.
Super dat je een reactor en bellenteller gaat bestellen bij hem, daar ga je geen spijt van krijgen.
Welke extern filter heb je gekocht als ik vragen mag?
 

Terug
Bovenaan