Wat is er nieuw

stijgbuis voor juwel pomp 280

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tirza1
  • Startdatum Startdatum
T

Tirza1

Guest
Hallo,

Ik heb laatst een aquarium gekocht op marktplaats, de juwel rekord 60. Hier zit al de 'filterkast' in gelijmd en de 'filterhouder' (ik weet niet hoe deze onderdelen officieel heten?) en een pomp 280 zaten er ook bij. Nu kom ik er vandaag achter dat er geen stijgbuis bij de pomp zit, of in ieder geval, ik denk dat hij is afgebroken want er hoort een lange buis op te zitten zodat het water er aan de bovenkant uit komt. Weet iemand hier of dit erg is? En zo ja, waar ik zoiets kan kopen? Ik heb al op het internet gezocht maar ik kan het niet vinden (ik denk omdat het zo'n oude versie van juwel is).

He wat jammer :stars:dat is nooit leuk. je bedoelt de scheidingswand ? Daar zit ook de "stijgbuis"aan vast.
heb even gekeken de juwel rekord 60 werd verkocht samen met de bioflow super 300 dus de kans is groot dat je die filter er bij heb gekregen.
de scheidingswand heb ik helaas niet kunnen vinden:stom:
Denk zelf dat onmogelijk is om dit onderdeel te vinden

Das best wel balen Tirza ik hoop dat het opgelost geraakt en welkom op Aquaforum.:thumbs:

dit vraag om een foto heb zo het vermoeden dat je wat door elkaar haalt
een record met een stijgbuis en pomp 280 :juggle::S

Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik heb ondertussen na nog wat langer zoeken toch een buis gevonden! Het wordt verkocht als 'opvoerpijpje' vandaar dat ik het niet kon vinden. Ik hoop dat ik nu alle goede onderdelen heb. Hier een foto van mijn pomp:
IMG_3627.JPG

en een screenshot van het opvoerpijpje dat ik nu gekocht heb:
Schermafbeelding 2017-11-14 om 10.29.03.png

Op de foto van mijn pomp zie je ook het afgebroken stukje opvoerpijp dat de verkoper in de pomp had geduwd. Hieronder een screenshot van de foto op deze site ( http://flevovis.webklik.nl/page/werking-van-de-juwel-interne-filters)waardoor ik denk dat ik dit opvoerpijpje nodig heb:
Schermafbeelding 2017-11-14 om 10.30.19.png

Als iemand nog denkt dat er iets niet klopt/mist aan de onderdelen die ik nu heb, laat het me vooral weten!

Je pompje is helemaal compleet zo.
Aan de andere kant van de scheidingswand kun je nu je filtermateriaal kwijt.

Het gebeurt soms dat het pompje niet weer werkt als je het, bijvoorbeeld tijdens een waterwissel, even uit hebt gehad.
Meestal is het dan genoeg om het opvoerpijpje er even af te halen en met een tandenstoker het radje aan te tikken zodat het weer gaat draaien.

Dus niet schrikken dat het dan kapot is 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan