Wat is er nieuw

stil filtersysteem

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruttydm
  • Startdatum Startdatum
R

ruttydm

Guest
Ik ben op zoek naar een filtersysteem voor mijn nano aquarium.
De bijgeleverde interne filter zuigt alle garnalen op (zelfs volwassene) en de onregelbare stroming is ook immens.

Luchtfilters zijn ook geen oplossing want deze maken teveel lawaai en het het garnalenbakje staat in mijn kamer.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou oplossen?

(En ik kan mijn aquarium niet van kamer veranderen.)

Europet heeft dacht ik vrij kleine interne filters.
Hydor heeft HOB filters die je aan het aquarium hangt met een regelbare flow

Europet heeft dacht ik vrij kleine interne filters.
Hydor heeft HOB filters die je aan het aquarium hangt met een regelbare flow

Ik zal eens kijken naar de europet filters. Ik kan geen filters aan het aquarium hangen wegens de plastic lichtkap.

Zaag doet wonderen 😉
Ik had zo'n 17l aquarium met kap en alles, gewoon een gat erin gezaagd voor het filter en klaar.
Zolang hij maar over de rand past

Mijn nano is 17 liter. Net zoals tuinkabouter.
Die Aquael pat mini ziet er perfect uit maar alleen vind ik 400l/u wel een beetje overkill voor mijn bakkie.

De Dennerle Nano hoekfilter is een bij mij een hele stille optie geweest. Bijzonder tevreden over en echt fluisterstil.

De Dennerle Nano hoekfilter is een bij mij een hele stille optie geweest. Bijzonder tevreden over en echt fluisterstil.
Maar die hebben zeker cartridges van dennerle zelf nodig? Of kun je daat ook je eigen filtermateriaal in doen?

Zo'n hoekfilter is idd ideaal,fluisterstil en past mooi in de hoek maar is logisch met een hoekfilter natuurlijk! 😉
De cartridges kan je idd los van Dennerle kopen en er zijn ook houdertjes te verkrijgen die je zelf kan vullen met het gewenste materiaal.

Ik ga volgens mij die filter van dennerle bestellen maar ik ga eerst eens proberen zonder filter.

Welke en hoeveel garnalen heb je in het bakje?

Zo'n hoekfilter is idd ideaal,fluisterstil en past mooi in de hoek maar is logisch met een hoekfilter natuurlijk! 😉
De cartridges kan je idd los van Dennerle kopen en er zijn ook houdertjes te verkrijgen die je zelf kan vullen met het gewenste materiaal.

Echt een super filter. Muisstil. Ik zit er naast op 30 cm. Je kunt een cassette kopen waar granulaat in kan, maar ben zelf weer terug gegaan naar de wegwerp fleece.
Drie keer per jaar een nieuwe erin. Zijn ook de kosten niet.

Welke en hoeveel garnalen heb je in het bakje?

Ik heb zo'n vijf Triops australiensis erin steken maar ik ben van plan om hierna crystal red garnalen te houden aangezien ze niet zo oud worden.

Ah die bizarre beestjes,zijn wel interessant maar doe mij maar crs hoor! 😉
Voor de crs zou ik wel een filter gebruiken iig.

Laatst bewerkt:
Volgens mij kan ik die Triops best wel samen houden met de cr's. Dan moet ik niet wachten tot ze gestorven zijn van ouderdom.l

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan