Wat is er nieuw

Stille filter

KevinK

Well-known member
Lid geworden
16 december 2013
Hallo iedereen,

Ik zoek een goede en vooral stille filter voor me 30liter garnalen bak. Heb momenteel een simpele interne superfish filter maar kan niet zeggen dat het een super product is.

Zoals al eerder aangegeven moet hij vooral stil zijn aangezien hij in me slaapkamer komt te staan. Overigens moet hij ook niet extreem duur zijn en niet extreem veel druk anders vliegen de garnalen me bak uit.

Nu zag ik een Eden filter bij me lfs heeft iemand ervaring met deze filters ?

Ps. Het liefste een externe.

Alvast bedankt !

Kevin

Klopt 😉
Heb de Eden 501 op mijn nano. Met schuimfilter op je instroombuis geen garnalen in je filter. Stil en goed extern filtertje. Je kan er ook beugel bij kopen om hem aan je bakje te hangen.

peterdenhaag53 zei:
Klopt 😉
Heb de Eden 501 op mijn nano. Met schuimfilter op je instroombuis geen garnalen in je filter. Stil en goed extern filtertje. Je kan er ook beugel bij kopen om hem aan je bakje te hangen.

Is hij echt heel stil of wel nog een bromment geluid ? Heb er een kastje onder staan dus kan mooi in het kastje staan.
Ga er een lilypipe met glazen aanzuiging ophangen dan volgens mij zijn die niet zo heel groot om garnalen op te zuigen.

Staat bij mij in de woonkamer en ik hoor hem niet.

peterdenhaag53 zei:
Staat bij mij in de woonkamer en ik hoor hem niet.
mooi dan ga ik die waarschijnlijk halen 🙂 grote verbetering ten opzicht van de superfish filtertjes 🙂

Ach, in mijn 60 cm draait nu zo'n Superfish binnenfiltertje en gaat best okee.
Alleen met garnalen lijkt me het niet ideaal..verdwijnen erin...Heb ik van John begrepen.

peterdenhaag53 zei:
Alleen met garnalen lijkt me het niet ideaal..verdwijnen erin...Heb ik van John begrepen.

Heb er nu 2 gehad de eerste geeft amper stroming meer, helemaal schoon gemaakt helpt niks dus denk dat het motortje het niet goed meer doet. En de tweede begint de zelfde Nukke te krijgen en blaast iedere keer lucht terwijl hij helemaal onder water hangt.

Voor die 7/8 Euro of zoiets heb je een SuperFish pompje die precies dat waard is 😉
In die zin goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ik heb er nog 1 draaien en die doet 't eigenlijk prima, maar da's mijn snoeioverschot-bak met wat slakken 😉

Kan je niet zo iets gebruiken? wordt gewoon op je luchtpomp aangesloten.

Sponge-Aquarium-Fish-Tank-Filter

DJdguEiHsY-6KDhE0uev7u2plq4k4z2g.jpeg

Jb Malawi

Tja ik gebruik hier in 6 of 7 bakjes die SF aquaflow 100 en heb weinig klachten. Ze zijn stil en makkelijk te regelen. Wel regelmatig even schoonmaken natuurlijk.
Boven waar het snoer ingaat heb ik een plukje watten erin gedaan om te voorkomen dat er kleine garnalen in kunnen komen.
Als je kleintjes krijgt doe je onder het dekseltje even een stukje pantykous tijdelijk.
Ik hoor wel meer mensen die erover klagen maar ze bavallen mij prima verder.

Wellicht aan de late kant, maar ik heb momenteel 'Europet sponsfilter BOB, met pomp' in mijn garnalenbak zitten. Deze is nagenoeg geruisloos, je hoort een erg, erg lichte zoem, maar dit hoor ik pas wanneer ik naar boven ga en echt alle apparatuur in de woonkamer uitstaat.

Ik heb de filter nu een maand of 4 en deze werkt vooralsnog perfect, de garnalen snoepen er veel lekkers af, ze zitten er vaak op namelijk.

KevinK zei:
peterdenhaag53 zei:

Heb er nu 2 gehad de eerste geeft amper stroming meer, helemaal schoon gemaakt helpt niks dus denk dat het motortje het niet goed meer doet. En de tweede begint de zelfde Nukke te krijgen en blaast iedere keer lucht terwijl hij helemaal onder water hangt.

Ja, dat doet hij als hij er uit geweest is.
Is de spons met lucht verzadigt.
Hou je hem wat scheef, verdwijnt het.

Jongen kunnen in de filter via de bodem maar dan doe ik daar een stukje panty tussen en het is opgelost. Voor alle zekerheid boven waar het snoer ingaat doe ik altijd een klein plukje wat met een sateprikker. Ik neem liever geen risico.
Verder bevallen die SF mij prima hoor.
Volgens mij heb ik dit ok al eerder gepost 😀 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan