Wat is er nieuw

stille luchtpomp?

• Onderwerp starter Onderwerp starter sillie
  • Startdatum Startdatum
S

sillie

Guest
Hoi allemaal,
Kan iemand mij een advies geven voor een redelijk stil luchtpompje? Ik heb nu een superfish airflow 2 staan, maar ondanks het speciale, no more noise air pad, dat ik los erbij heb gekocht maakt dat ding best veel herrie. Ik dacht nog dat het door de kast kwam, maar ik heb hem op de plavuizen buiten de kast gezet en nog steeds een irritante harde bromtoon, ook op de laagste stand. Dat het wat geluid maakt OK maar dit overheerst echt, zelfs als de tv aan staat.

Ik heb hier de tetra staan en na enige tijd hoor je die ook behoorlijk. Mss dat er een nieuw membraan in moet dan maar dat weet ik zo niet.

Nieuw membraam nodig is het niet, hij komt zo nieuw uit de winkel en is amper aan geweest omdat het zo irritant was. Zo'n speciaal pad gekocht, maar geen verschil helaas. Zijn er echt geen pompjes die wat minder herrie maken? Eheim heeft ook luchtpompjes, is wat duurder ook, iemand daar ervaring mee?

Durf nauwelijks nog iets te zeggen over hoe stil of luidruchtig pompen zijn 😉
Iedereen ervaart het weer anders, de 1 hoort niets terwijl de ander gillend gek wordt.
Zelf heb ik een tetratec APS-100 in gebruik en ook een Eheim 200.
Ik heb de APS-100 in een 'sok' van filtermat liggen.. dat vangt de trillingen op, daardoor hoor je nog weinig, beetje vergelijkbaar met een kleine interne pomp.
De Eheim gebruik ik op zolder waar ik er geen last van heb, ik denk dat ie ongeveer hetzelfde geluid maakt als de APS-100 .. terwijl het vermogen groter is dus.

Dit is de blauwe-matten sok 😉
ujqKQdJc8D2u69ZrEL2c9_7hC_8TiF9p.jpeg

Waar gebruik je hem voor ?

MauriceM zei:
Om geen Kaamlaag te krijgen maurice, de uitlaat van mijn exerne filter kan niet hoger dan hij nu staat door de aquarium kap en dat is net ff te laag om een goede oppervlaktestroming te krijgen.

Ik heb me laten vertellen dat deze superstil zijn:
aliexpress

Iemand ervaring mee?

sillie zei:
MauriceM zei:
Om geen Kaamlaag te krijgen maurice, de uitlaat van mijn exerne filter kan niet hoger dan hij nu staat door de aquarium kap en dat is net ff te laag om een goede oppervlaktestroming te krijgen.

Kaamlaag krijg doordat het filter niet goed werkt.

Kijk die eerst eens na.

Hoi Bertus,
Ik denk dat het komt omdat de bak nog niet helemaal is ingedraaid, als ik de uitstroom n.l. op het oppervlak zet blijft het weg. Alleen gaat dat alleen als de kap er niet opzit, die duwt het pijpje naar beneden. Alles zit er nieuw in, dus filter moet geod zijn lijkt mij.

Bertus zei:
Dat lees ik nergens, dat hij nog niet ingedraait is. Sillie.
Ja,dan kan het zijn ,ja/

https://youtu.be/4BaTCe8VqdE

Met een lijmpistool vastzetten.

Oh dat is een goeie! Heb het filmpje bekeken, dat ga ik eens proberen als ik ergens een lijmpistool kan regeken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan