Wat is er nieuw

Stinkend aquarium

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Elisahheij
  • Startdatum Startdatum
E

Elisahheij

Guest
Goedeavond,

Ik heb een 30l aquarium met hierin 1 sluiterstaart en een paar kleine visjes.

Ik heb een aquaflow 50 pomp erin maar sinds ik hem dinsdag verschoond hebt stinkt heel me bak.. nu heb ik er weer een nieuwe filter opgezegd maar hij blijft stinken..

Kan iemand mij heloen?
 
Hallo Elisah,

ik heb helaas geen goed nieuws voor je. Dit komt omdat een bakje van 30 liter veel te klein is voor een sluierstaart. Ook zal je filter dit niet aan kunnen.
Misschien heb je wat aan dit artikel: https://www.aquaforum.nl/ubb/pdfs/het_houden_van_goudvissen.pdf

Wat je voor nu kunt doen is iedere dag zoveel mogelijk water vervangen, zorg dan dat het nieuwe water dezelfde temperatuur heeft als het oude water.

Heeft de aquaflow 50 cassettes met filtermateriaal? Deze mag je nooit verwisselen want dan gooi je alle goede bacteriën weg. Lichtjes uitknijpen in aquariumwater (in een emmer) volstaat. Blijf voorlopig maar even van het filter af.
 
Maar ik heb er altijd 2 sluierstaarten ingehad en nooit geen problemen mee gehad..

Zou morge gelijk het water verversen! Helemaal of 3/4??
 
Maar ik heb er altijd 2 sluierstaarten ingehad en nooit geen problemen mee gehad..

Zou morge gelijk het water verversen! Helemaal of 3/4??
Als je het nu nog kunt doen nu doen hoor. Ververs het maar helemaal zoals @michelle1 aangeeft.
meteen vers water geven. Vis in bakje vangen en al het water eruit en vers erin.

Dit is van belang voor het sluiertje. Wat is er met het andere sluiertje gebeurd? Is dat dood? Daar ga ik even van uit, dus dan heb je er wel problemen mee gehad. Klinkt hard maar zo bedoel ik het niet hoor.
 
Hij staat op de kamer van me dochtertje en die slaapt nu. Dus doe het morge gelijk.

Ja die was 4 jaar
 
Hij staat op de kamer van me dochtertje en die slaapt nu. Dus doe het morge gelijk.

Ja die was 4 jaar
Ik ben niet de goudvissenexpert (om het zo maar te noemen)hier, dat is @michelle1
Zij kan jullie echt goed op weg helpen met deze sluier.
Ik begrijp dat je nu je dochter niet wakker kunt maken. Morgenvroeg dan maar, maar alle water eruit en nieuw erin.

Michelle zal je wel verder op weg helpen, zover reikt mijn kennis niet.
 
Dankjewel michelle en nicole..
 
Dankjewel michelle en nicole..

Graag gedaan hoor Elisah. Ik ga zelf nu ook offline maar laat je niet tegen houden nog vragen te stellen. Er zijn meer mensen die je vragen kunnen beantwoorden.
 
Ik zal het ook niet leuker kunnen maken dan het is, maar luister a.u.b. naar de bovenstaande adviezen, maak je dochter maar voor één keertje wakker en ververs het water, daarna goed de doorgestuurde links doorlezen en probeer te begrijpen wat de minimum eisen voor deze mooie diertjes zijn.
 
Hij staat op de kamer van me dochtertje en die slaapt nu. Dus doe het morge gelijk.

Los van dat de bak zoals al aangegeven is niet geschikt is lijkt het me nou ook niet echt fris zo'n stinkende bak op een slaapkamer en helemaal niet bij een kind... :juggle:
 
Zoniet, zijn ze morgen dood.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan