Wat is er nieuw

Stip of bacteriële infectie?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter NikkiG
  • Startdatum Startdatum
N

NikkiG

Guest
Een van mijn pareldanio's is niet in orde. Hij heeft aan een kant van zijn lijfje witte puntjes zitten en als je de vis van bovenaf bekijkt is het aan die kant van de vlekjes ook wat verdikt. De vis is sinds aanschaf al niet erg sterk, en zwemt ook wat krommer dan de rest. Het lijkt n beetje op een verwonding maar ik twijfel... Geen van de andere visjes zou zo agressief kunnen zijn om hem aan te vallen. Ik heb een onduidelijke foto kunnen maken, maar ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

VgPzuB-jq9tZSN5hy5vIP5d2pzJw1vRQ.jpeg


Ik heb m nu apart zitten in een bakje. Ik twijfel om een zoutbadje te doen maar het is een bakje van 200ml dus dan is de vraag hoeveel zout ik toe moet voegen?
 
Precies hetzelfde gehad. Zeker geen Witte Stip maar er nooit achtergekomen wat wel. Lijkt wat op Lymphocystes (virale infectie). O.a. Hiersoor gestopt met Pateltjes.
Andere is dat uittering-verhaal.
 
Bedankt voor je snelle reactie! Toch stiekem wel blij om te horen dat het geen stip is ... Ik denk dat ik het visje maar uit zijn lijden moet verlossen :/
 
Dat heb ik ook gedaan. Parels zijn prachtige visjes maar mij ren beetje te gevoelig voor allerlei aparte aandoeningen. Echt jammer.
 
Zeg dat wel, het zijn geweldig mooie visjes met prachtig gedrag. Hopelijk blijft de rest het wel goed doen, die zien er ook een stuk gezonder uit, allemaal ronde buikjes en lekker energiek aan het zwemmen en elkaar aan het uitdagen. Toen ik de vissen ging halen werd mij verteld dat ze geen hele sterke zending binnen hadden gehad. Dus hebben we gekeken naar ongeveer 14 � 15 gezonde met redelijk ronde buikjes. Omdat het dure grapjassen zijn hebben ze er toen maar 10 in rekening gebracht. Maar als ik nu terug denk had ik beter kunnen wachten op een andere zending want de 3 zwakste zijn al vergaan. Ze aten vrijwel niet en groeide alleen maar krommer. Gewoon zielig om te zien.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan