Wat is er nieuw

Stip weer terug

• Onderwerp starter Onderwerp starter rms90
  • Startdatum Startdatum
R

rms90

Guest
Week of 3 geleden zaten bijna alle vissen onder de witte stip.
Ik heb toen Exit icm Esha2000 gebruikt.
Wel 6 dagen lang gedoseerd!

Nu zie ik bij enkele neontetra weer witte stip.
Misschien was het bij hen niet goed genezen.

Wat adviseren jullie mij?

Ik heb nog exit staan, maar ik las hier op het forum geen positieve berichten over.
Morgen kan ik bij de speciaalzaak eventueel een ander medicijn halen. Nu zit ik ook met een ph electrode in mijn aquarium.
Zijn er medicijnen waarbij de electrode gewoon in het aquarium kan blijven en niet defect hierdoor gaat? Ik lees dat Voogle van Easy Life niet schadelijk hiervoor is, maar is dit nou echt het medicijn daarvoor?

Temperatuur heb ik ingesteld op 28 graden nu ook.

Ik zou je Sera: Costapur,aanraden. Een temp van 28 graden gaat niets uithalen bij witte stip.
De stip uitbraak die je nu ziet,zijn de uitgekomen eitjes. Je moet goed kuren bij stip,oftewel 2x.

Zeker dat het Witte Stip is ?

ja 100%. Kleine witte stipjes op de vinnen en staart. Zit nu nog op enkele neons. Laatste keer zaten alle vissen onder. Toen zag ik het veel te laat.

Temperatuur hoger naar 30 graden, als dat kan. met andere vissen.
28 is te laag.

Heb ook Killivisjes in het aquarium.
Er is mij verteld in geval van ziekte rond de 27 a 28 te zitten.
Weet niet of de 30 ook nog kan met killi's?

Afgelopen week geprobeerd met Voogle.
Moet zeggen, de meeste vissen zijn gigantisch opgeknapt en veel beter op kleur. Een enkeling heeft nog steeds minimaal stip. Ik heb de temperatuur niet verhoogd ivm killivisjes.

Nu heb ik om de stip uit te moorden Sera Costapur F asangeschaft. De ph electrode gaat gewoon even het aquarium uit. Nu lees ik in de bijsluiter op de 1e en 3e dag toevoegen en tijdens de behandeling de bak verduisteren. De stekker van me verlichting gaat er dus uit en de stekker van het magneetventiel dus ook.

Maar hoelang zal ik de bak verduisterd houden?
Dag 4 weer de verlichting aan als ik zie dat de stip verdwenen is of zal ik langer doseren dat ik op een 5e dag ook nog druppels toevoeg om zeker te zijn dat het verdwenen is?

Ik heb nu Sera Cosrapur F toegediend. Gisteren de 2e dosis toegevoegd, dus dag 3. Zal vanmiddag het licht weer inschakelen en kijken hoe de vissen eruit zien.

Ik het dan noodzakelijk als ik straks niks meer zie, om bijv volg week weer een kuur te doen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan