Wat is er nieuw

Stiphodon benaming

Little

Well-known member
Lid geworden
23 april 2012
Berichten
4,756
Locatie
Littlebigworld
Wat is de juiste benaming van de stiphodon in de video?

[video]http://www.youtube.com/watch?v=o8X6IugPU-g[/video]

Werd verkocht als blue belly en atropurpureus
 
Neem eens contact op met Kajsa12. Hij zal het waarschijnlijk weten.
 
John kun je de link naar je filmpje erop zetten? Op mn telefoon kan ik het ge�ntegreerde filmpje niet zien. Zou ze graag even zien
 
Ook niet met rechtermuis knop? En de Url kopieren?
 
Mn telefoon heeft geen rechtermuisknop Bertus
 
Andere browser nemen. Dolphin laat wel zulke filmpjes zien.
 
Die blue belly heb je in Best gekocht?? Dan hebben we de zelfde. Waarschijnlijk is het niet eens een Stiphodon soort maar een lentipes. Tenminste dat dacht Panchax. Na wat zoek werk ben ik Deze en Deze foto's tegengekomen waar ik dus wel gelijkenissen in zie. De naam is volgens hun Lentipes multiradiatus

Voor die Stiphodon kan je ook even dit doorkijken, dikke kans dat hij er tussen staat 😉
 
Misschien de Stiphodon semoni, die wordt ook blue belly genoemd, drie keer raden waarom

Ay4_xbwG-ce96f-B9xzgCPG09iA3q38U.jpeg


zie ook http://forums.loaches.com/viewtopic.php?p=185669
 
Hey littlebigworld,

Volgens mij zie ik drie verschillende soorten.

De eerste in de video is een Lentipes soort; Zeer waarschijnlijk een vrouwelijke Lentipes multiradiatus.

De tweede is een mannelijke Stiphodon. Hij lijkt nog erg jong en is niet op kleur, dus ik durf er nog niet met zekerheid een naam op te plakken. Waarschijnlijk behoort hij tot de Stiphodon ST02/ Rainbowcolour (da's geen wetenschappelijke naam, maar een verzamelnaam voor een aantal gelijkende Stiphodons die we in de handel tegenkomen; die verzamelnaam gebruiken we veel op een ander forum. Veel van deze "ST02" zijn Stiphodon ornatus, maar ik ben in de overtuiging dat dat niet voor alle "ST02" geldt.

De derde in de video is een vrouwelijke Stiphodon; Zeer waarschijnlijk Stiphodon semoni.
 
Bedankt mensen voor het zoeken, kijken.

Ik heb er 4 gekocht in Best, 2 soorten volgens kaartje
Blijkbaar zijn er nu dus 3 soorten..


Wat eten de lentipes? Blijven ze van de garnalen af?
Plantaardig tablet blijven ze vanaf, de andere 2 donkere eten het wel.
 
Die lentipes pakken hier de rode mug en ander diepvries voer ook. Ze eten wel kleine garnalen denk ik, ze gaan hier wel de grote achterna 😉
 
Ow echt! Shit, heb zoveel garnalen, rili, cr, white pearl
 
Het is een vermoeden he. Die grote kunnen ze volgens mij nooit opeten aangezien de bek te klein is. Maar heb ze er wel achteraan zien gaan, maar heb niet gezien dat ze ze ook echt opeten. Maar heb ze pas een week 😉
 
Oww ok, als ze werkelijk garnalen eten ben ik niet bang dat ze niet genoeg eten krijgen
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan