Wat is er nieuw

Stiphodon

• Onderwerp starter Onderwerp starter rolfish
  • Startdatum Startdatum
R

rolfish

Guest
hallo vis vrienden !

ik vind Grondel vissen heel leuk met name de soort Stiphodon.
kunnen jullie mij misschien vertellen welke Stiphodons er in zoetwater kunnen ?

bedankt alvast gr Rolf

RB

Pff dat zijn veel en moeilijke namen om te typen! 😉
Misschien beter zelf ff googelen op iets van Stiphodon en zoetwateraquarium.

Ik heb zelf de Stiphodon percnopterygionus.

bedankt ! ik wil graag speciaale vissen in me aquarium vandaar o.a de Stiphodon

Voor speciale vissen moet je ook een speciale inrichting van je aquarium hebben he! 😉

Er zijn heel veel stiphodon soorten en de meesten zijn nog niet eens beschreven of hebben gewoon nog geen naam..daarnaast zijn er in de handel niet veel soorten beschikbaar. Reden is dat er niet overal gevist word of er zit een verbod op.
Je hebt zoals John aangeeft de percnopterygionus een klein blijvende stiphodon en daarnaast nog de Semoni dit is een blauwe en dan heb je nog zoals ze op een ander forum zijn genoemd de sp1 en de sp2 dit zijn de wat kleurloze soorten vaak met oranje..De vrouwtjes zien er anders uit deze hebben vaak horizontale strepen op het lichaam.
Ik moet nog wel even opmerken in de winkel krijgen ze de meest uiteenlopende namen maar vaak zijn het gewoon een van de genoemde soorten die onder een andere naam verkocht wordt.

Wil je een leuke en goeie bak voor deze vissen zal je een bak vol bealgde stenen hebben waar ze de aufwuchs vanaf kunnen eten bijvoeren gebeurd met algentabletten met een zo hoog mogelijk spirulina gehalte. Tevens houd de vis van een goeie flinke stroming en veel zuurstof, aangezien het wildvang is zou ik dat wel gaan doen anders kan het zijn dat je er niet veel plezier aan beleefd.

De stiphodon is inderdaad een hele mooie speciale vis waar je heel veel plezier aan kan beleven en is het niet zijn uiterlijk dan is het wel zijn gedrag. Houd deze vis wel in een mooi groepje zodat ze flink kunnen pronken en je wat moois kan verwachten..

Wil je nog wat leuks zien dan kun je even op youtube kijken naar Odyssey deze man heeft al heel wat mooie onderwater beelden gemaakt van deze vissoort en houd ze zelf ook thuis.

Om precies te zijn, er zijn op dit moment 33 soorten beschreven. Ze komen allemaal voor in zoet water, een enkele soort ook in brak water. En het grootste gedeelte is gewoon niet aan te komen zoals hierboven ook al staat. Een overzicht van alle soorten kan je hier vinden. Ga er maar van uit dat als er geen foto bij staat, dat die ook niet in de handel zijn

heel erg bedankt voor de info ! super

dankje ! 😀

weet iemand ook nog andere speciale zoetwatervissen die niet overdreven moeilijk te houden zijn

Persoonlijk vind ik de C Panda een leuke vis die al in een 60cm kan. Ik heb ze op gewoon leidingwater met 7 stuks in zo n bakje zwemmen.
Actieve bodembewoners hoor.

dankje ! ik vind het persoonlijk niet zo een bijzondere vis maar hij is wel heel leuk /1

kunt u een link sturen van een van zijn filmpjes ik kan ze niet vinden namelijk

ik had er zelf een tijdje geleden een ik ben echt opzoek naar vissen die je niet heel veel ziet in aquaria

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan