stof in mijn aquarium

1

119090

Guest
Hoi allemaal,
Ik heb al sinds enige tijd last van 'stof' in mijn aquarium het zit voornamelijk op de planten en sommige stukken grond.
Weet iemand wat dit is en wat ik kan doen?

Groetjes
 
Ik heb dat wel eens gehad tijdens het opstarten omdat ik het zand niet goed genoeg gewassen had. Kan dat het geval zijn?
 
Mimi, stel je eerst eens voor.


En in welk bakje is dat?
 
Nou nee want ik gebruik middelmaat kiezels die 2 weken terug nog helemaal gewassen zijn, maar heb dit aquarium al 7 jaar
 
@Bertus: Je hebt gelijk, zal ik doen. :)
 
Middelmaat kiezels??? Daar kan ook vuil in verzamelt worden,he.

Is dat dat kleine bakje?
 
Ja ongeveer1cm doorsnee en valt mee 100 liter.
Heb een goed werkende filter maar snap dit niet
 
119090 zei:
Ja ongeveer1cm doorsnee en valt mee 100 liter.
Heb een goed werkende filter maar snap dit niet

Is het geen bacteriebloei?

Welk filter heb je erin?
En 1 cm , waarom geen zand?
 
Ik heb me voorgesteld. Mag ik me er nu verder mee bemoeien? ;-)

Ik vind het verdacht dat je blijkbaar net iets aan je bodem hebt gedaan en nu stof hebt. Zou misschien toch iets met elkaar te maken kunnen hebben. Zolang je vissen het goed doen kan je misschien het best even afwachten. Misschien gaat het stof wel letterlijk liggen. :)
 
Ja mijn vissen doen het top, en heb voor grind gekozen omdat ik zand niet zo mooi vond.
Maar hier is dus geen middeltje voor zoals tegen alg?
 
Is het geen zweefvuil? Wat voor filter staat erop en wanneer is deze voor het laatst schoon gemaakt?
 
Mimimimi zei:
Ik heb me voorgesteld. Mag ik me er nu verder mee bemoeien? ;-)

Ik vind het verdacht dat je blijkbaar net iets aan je bodem hebt gedaan en nu stof hebt. Zou misschien toch iets met elkaar te maken kunnen hebben. Zolang je vissen het goed doen kan je misschien het best even afwachten. Misschien gaat het stof wel letterlijk liggen. :)

Ja,hoor MIMI. :thumbs: :D :engel:
 
Sorry, maar die is heel erg onduidelijk. Ligt er ook veel vuil op de bodem of komt dit door de onduidelijke foto??
 
Ja er ligt ook vuil op de bodem
 
En dat blijft er liggen, doordat er geen bacterie in de bodem zijn, die het afbreken.

Dus, grof grint eruit, en goed zand erin.

En uitfilteren lukt dus ook niet.
 
Dat had ik dus wel goed gezien. gelukkig maar weer dus. Lol.
Je kan beter zoals Bertus zegt een fijnere bodem nemen. Zelf gebruik ik 1-3mm van de Pets Place veel in de bakken en dat is vrij goedkoop en goed spul. iets van 5 euro per 10 kilo.
In deze bodem kan vuil zich opstapelen met alle gevolgen van dien.
wellicht dat je stof ziet door vuil van de bodem wat opwappert.

In je andere topic geef je aan dat er een vis ziek is. Met al dat vuil kun je best last hebben van verhoogde nh3/4. Ik zou de bodem dus goed afzuigen en misschien de waarden eens laten meten.
Dat kan ook een oorzaak zijn van het gedrag van je vis.
Goudvissen vervuilen behoorlijk en in zo n klein bakje stapelt dat zich snel op.
De meeste aquariumwinkels kunnen vaak gratis je water testen en als je dat zou doen wil ik je adviseren om die waarden even op te schrijven.
 
Terug
Bovenaan