Wat is er nieuw

Stoffig laagje op wateroppervlakte

• Onderwerp starter Onderwerp starter Emine
  • Startdatum Startdatum
E

Emine

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een aquarium die sinds twee weken indraait. Ik zie in het water maar vooral aan de wateroppervlakte stofachtig deeltjes. Het is geen olieactig substantie, maar zou dit alsnog kaamlaag kunnen zijn? ik heb een stuk spiderwood in mijn aquarium zitten waar een laag schimmel op zit, zou het kunnen zijn dat het daarvan afkomstig is?

Ik heb het hout al een keer eruit gehaald en schoongeborsteld maar de schimmel is gewoon weer teruggekomen.

Ik heb geen idee of dit nu schadelijk is en wat ik het beste kan doen. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

popK5SJgfDr-kUWQtTj12Jv4P_Xa09bT.jpeg

popK5SJgfDr-kUWQtTj12Jv4P_Xa09bT.jpeg

Een stoffiger laagje op je water is meestal als je water schimmelt. Zit er een pomp in?

Het gaat om een juwel rekord 800 met de standaard filter Bioflow super en pomp ecceflow 500 erin.

Wat houdt het in dat het water schimmelt?

dat je water stil staat. Maar als je pomp draait dan schimmelt je water waarschijnlijk niet.

De schimmel die je op het hout hebt is een veel voorkomend fenomeen. Dat kan geheel geen kwaad en het zal vanzelf weer verdwijnen.
Gewoon de bak even goed laten indraaien verder.

Emine,
Je water schimmelt niet hoor. Dit lijken mij overduidelijk stofdeeltjes. En die zullen wel van het hout en van de bodem af komen. Afzuigen, en ik denk dat het maar in zeer beperkte mate terugkomt.
Dat het hout schimmelt is heel normaal, en trekt over een paar weken helemaal weg.

Oftewel, er is niets om je druk over te maken.

Alexej zei:
Emine,
Je water schimmelt niet hoor. Dit lijken mij overduidelijk stofdeeltjes. En die zullen wel van het hout en van de bodem af komen. Afzuigen, en ik denk dat het maar in zeer beperkte mate terugkomt.
Dat het hout schimmelt is heel normaal, en trekt over een paar weken helemaal weg.

Oftewel, er is niets om je druk over te maken.

:thumbs:

De pomp draait voorzover ik het kan beoordelen wel naar behoren. Heb de uitstroom richting de oppervlakte gericht om het in beweging te houden.

Schimmel op het hout laat ik idd ook even voor wat het is. Ik heb hem al een keer schoongeborsteld maar kwam snel weer terug.

Is het handig om de oppervlakte schoon te maken of kan ik dat ook het beste met rust laten?

Gewoon met rust laten hoor en komt de boel vanzelf in balans normaal gesproken.

Terwijl ik aan het typen was waren er alweer reacties zag ik!

Ik zal proberen om het oppervlakte een beetje af te zuigen met een leeg petflesje o.i.d. En dan weer een tijdje aanzien.

Bedankt voor de reacties!

Ik gebruik daarvoor als het nodig mocht zijn weleens een lege ijsbak.

Inderdaad rustig afwachten en soms wat weg halen ook de algjes op het hout soms wat afzuigen of een lichte borstel erover heen halen.
Ik heb op dit moment precies hetzelfde met een bak die bijna 2 weken aan het indraaien is, als je bij de 4e week bent goed afzuigen en reinigen en dan zal het weg blijven.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan